کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

مقاله ارتقا شغلی خبره و عالی و تجربیات مدون معاون فنی هنرستان و ذكر راهكار ها و پيشنهادات

مقاله ارتقا شغلی خبره و عالی  و تجربیات مدون  معاون  فنی هنرستان  و ذكر راهكار ها و پيشنهادات

فایل حاضر کامل ترین و دقیقترین مقاله ایست که در مورد پست معاون فنی هنرستان  در قالب ورد و قابل ویرایش طراحی گردیده است و طبق آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش بروز رسانی گردیده است و آماده چاپ می باشد. در نگارش این مقاله تمامی نکات مورد نیاز اداره آموزش و پرورش لحاظ گردیده است.به همراه این مقاله دقیق و کارآمد سه نمونه فرم ویژه ارتقای شغلی هم برای شما اسال می گردد که فرم شماره سه که شامل مستندات پست مورد نظر است نیز به صورت کامل پر شده است.

 

 این مقاله ارتقا شغلی در110  صفحه میباشد

 مقدمه

آشنايي با وظايف و مسئوليت هاي معاونت فني مهارتي هنرستان شاغل اين پست با رعايت موازين شرعي واسلامي و مطابق مقررات اداري و مالي تحت نظارت مسئول مربوط عهده دار انجام وظايف محوله زير خواهد بود :  - همکاری با مسئول هنرستان - همکاری با دیگر معاونین هنرستان - تهیه پیش نویس گزارشات لازم ومکاتبات مربوطه در صورت لزوم - اشراف کامل بر رشته های دایر در هنرستان ومعرفی وتهیه منابع کنکور  به هنرجویان -  شرکت در جلسات شورای دبیران  وانجمن اولیاء ومربیان وسایر جلسات متشکله در هنرستان بر حسب مورد   - تهیه وتنظیم برنامه هفتگی آموزشی فنی ومهارتی هنرآموزان - تهیه وبایگانی استانداردهای مورد آزمایش در هنرستان ومنابع آموزشی ودر اختیار قراردادن آنها - تشکیل جلسات تخصصی با شرکت هنر آموزان رشته های مختلف به جهت ایجاد هماهنگی بین هنر آموزان - حضور فعال در هنرستان در اوقات رسمی ضمن سال تحصیلی ودوره تابستان حداقل نیم ساعت قبل از شروع کار روزانه و مادامی که برنامه ها وفعالیتهای آموزشی در جریان است -نظارت ومراقبت بر امور مربوط به بایگانی هنرستان ومعرفی هنرجویان برای برگزاری امتحانات مهارتی   پایان دوره با نظر مسئول هنرستان - مراقبت در حسن اجرای برنامه هفتگی تنظیم شده در سال تحصیلی - نظارت برنحوه آموزشهای علمی فنی ومهارتی وهمکاری باهنرآموزان استاد کاران سایر عوامل آموزشهای عملی (مانند انبار داران )در رابطه با انجام وظایف شغلی - بازدید مداوم از کارگاهها و مراکز آموزشهای عملی ونظارت بر امور آموزشی وکنترل آموزشها با استاندارد ها - کنترل پیگیری ونظارت بر امور مربوط به کارورزی هنرجویان - رسیدگی ومراقبت درامر بهداشت واصول ایمنی دانش آموزان درهنرستان وکارگاه - تلاش  وکوشش واهتمام در نگهداری وحفظ وحراست از تجهیزا ت وتاسیسات - تهیه مقدمات برگزاری امتحانات  مهارتی ونظارت بر حسن اجرای آزمونها - کنترل لیست آزمون مهارتی هنرستان جهت برگزاری امتحانات مهارتی - همکاری با مدیریت هنرستان در ارتباط باتعیین کتابهای درسی مرتبط با مهارتهای در حال اجرا در رشته    های مختلف - مطلع بودن از تعداد واحد های دروس مهارتی وچگونگی ارائه آن - توجیه هنر آموزان نسبت به چگونگی قبولی دردروس مهارتی - جمع آوری طرح سالانه  از دبیران مهارتی - نظارت بر رشد وپیشگیری از افت تحصیلی هنر جویان - حسن ارتباط با هنر جویان والگو دهی به آنها - انجام صادقانه وظایف محوله در غیاب مدیر - اشراف کامل با سرفصل های هر استاندارد  واعمال تغییرات روی استانداردها طبق دستورالعمل های ارسالی در موعد مقرر - انجام سایر امور ارجاعی مرتبط در صورت لزوم تفاوت دانش آموزان دبيرستان و هنرستان مرتبط كردن آموزش و تربيت نيرو با نياز كار و اشتغال ، يكي از وظايف اساسي هنرستانهاي فني و حرفه اي و كاردانش است. اين آموزش فني و حرفه اي است كه تفاوتها را در بين دانش آموزان بوجود مي آورد، استعدادها را شكوفا كرده و قابليتهاي شخصي را كامل مي كند. بنابراين آموزش فني و حرفه اي و كاردانش وسيله اي براي فرد در طول زندگي، براي نيل به پيشرفت، راهي براي حل مشكلات شغلي و يكي از ابعاد هويت فردي در زندگي اجتماعي است.آموزش هاي تئوري در كشور ما قوي و پرشمار است به  نحوي كه در دانش نظري پيشرفت فوق العاده اي داشته ايم، اما به موازات آن نتوانسته ايم نيروي انساني را براي كسب مهارتهاي لازم كه بتوانند اين دانش را به كار و ثروت تبديل كنند، آموزش دهيم. بنابراين با توجه به حسن نيت رهبر معظم انقلاب نسبت به هنرستانها و تاكيد وزير محبوب آموزش و پرورش جناب آقاي حاج بابايي بر شناخت بيشتر اولياء و دانش آموزان از هنرستانهاي فني و حرفه اي و كاردانش و نقشي كه فارغ التحصيلان هنرستاني در كاهش بيكاري و افزايش اشتغال زايي در جامعه دارند، ضرورت دارد كه اطلاعات كاملتري از هنرستانها داشته باشيم.       مزيت هاي ادامه تحصيل  دانش آموزان در هنرستانها نسبت به دبيرستانها 1-  تنوع رشته هاي مختلف هنرستانها نسبت به رشته هاي دبيرستان  ( 454 رشته مهارتي و فني ) 2-  يادگيري همزمان آموزشهاي تئوري و عملي 3-  امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر با شرايط آسانتر  4-  فرصت ادامه تحصيل براي دانش آموزاني كه در بعضي از دروس پايه اي (رياضي و...) ضعيف مي باشند 5-  وجود بازار كار مناسب براي دانش آموزان هنرستاني  حتي قبل از فارغ التحصيل شدن 6-  آشنايي دانش آموزان هنرستاني كه چطور مي توان علم و آموزش هاي تئوري را به ثروت و درآمد تبديل كرد 7-  بالا بودن روحيه تعاون و همكاري دانش آموزان هنرستاني به خاطر انجام كارهاي گروهي در كارگاه ها  در زمان تحصيل 8-  با انجام كارهاي عملي اعتماد به نفس دانش آموزان هنرستاني به مراتب بالاتر از دبيرستاني است 9-  اميد به آينده در صورت عدم ورود به دانشگاه در دانش آموزان هنرستاني بالاتر از دبيرستاني است 10-  بالا بودن قدرت تصميم گيري در دانش آموزان هنرستاني بخاطر اينكه در طول دوره تحصيل با شرايط مختلف كاري روبرو مي شوند 11-     با گذرانده واحد كارورزي دانش آموزان هنرستاني٬ آمادگي بيشتري براي ورود به بازار كار دارند 12-  دانش آموزان هنرستاني در آينده يك توليدكننده هستند تا مصرف كننده 13-   يك دانش آموز هنرستاني استفاده بهينه از انرژي  را بيشتر درك ميكند 14-   يك دانش آموز هنرستاني اهميت ساخت يك كارخانه يا كارگاه هاي توليدي را بيشتر درك ميكند 15-   يك دانش آموز  هنرستاني استقلال يك كشور را بهتر مي تواند رقم بزند 16- يك دانش آموز هنرستاني مفهوم توسعه صنعتي را بهتر درك مي كند 17-   حضور دانش آموزان هنرستاني در كارگاه هاي عملي باعث شادابي و افزايش روحيه در آنان ميشود 18-  كم شدن يك سال زمان تحصيل از مزاياي ديگر دانش آموزان هنرستاني است   19-  دانش آموزان هنرستاني يك سال زودتر وارد دانشگاه ٬ بازار كار ٬  اجتماع و ... مي شوند 20-   شانس قبولي بيشتر دانشگاه  بخاطر هم سطح بودن اكثر دانش آموزان ورقابت كمتر دانش آموزان هنرستاني نسبت به دبيرستانها 21-    تنوع بيشتر دروس در هنرستانها كه باعث خستگي و دلزدگي كمتر دانش آموزان مي شود 22-   بيشتر ساعات درسي هنرستانها عملي مي باشد 23-به علت عملي بودن دروس  وعلاقه دانش آموزان به كار عملي٬ ميانگين معدل  در زمان فارغ التحصيلي بالاتر از ميانگين معدل ورودي است 24- در هنرستانها خلاقيت ها و استعدادهاي دانش آموزان شكوفا مي شود 25- توجه مسئولين نظام بيشتر٬ سرمايه گذاري روي هنرستانها است 25 – طبق آمار رسمي ( وزير آموزش و پرورش ) 90 در صد فارغ التحصيلان ديپلم هنرستاني مشغول به كارهستند ولي 70 درصد فارغ التحصيلان دانشگاهي نظري بيكار مي باشند   26- دانش آموزان هنرستاني بعد از فارغ التحصيلي مي توانند از وام هاي خود اشتغالي استفاده و وارد بازار كار شوند 27- دانش آموزان هنرستاني حداقل  مي توانند احتياجات خود وخانواده را برآورده نمايد 28- دانش آموزان هنرستاني از بدو ورود به كلاسهاي اختصاصي و كارگاهي در ذهن خود شغل آينده را پيش بيني كرده و براي آينده در زمان تحصيل برنامه ريزي مي نمايند 29- علم و فن آوري در هنرستانها باعث بروز شغل هاي جديد در جامعه مي شود 30- كارفرمايان و شركتها و .. يكي از شرايط استخدامي را تجربه كاري و  كارهاي عملي در نظر ميگيرند  كه دانش آموزان هنرستاني از اين امتحان سربلند بيرون مي آيند 31- مراكز آموزش عالي در دانشگاهها نمي توانند تمامي مهارتهاي لازم را بصورت كامل در زمان تحصيل به  دانشجويان ارائه  نمايند ولي دانش آموزان هنرستاني با توجه به مستمر بودن آموزش مهارتها در زمان تحصيل با اعتماد به نفس و روحيه بيشتري وارد بازار كار ميشوند مزيتهاي ادامه تحصيل دانش آموزان  در هنرستانها نسبت به دبيرستان 32-   هنرستانها عامل مهمي در ايجاد تحول كمي و كيفي و طراحي توليدات مورد استفاده صنايع داخلي با طرح هاي ابداعي خود ميتوانند باشند 33- دروس نهائي دانش آموزان هنرستاني نسبت به دبيرستاني كمتر است 34- دانش آموزان هنرستاني با حداقل امكانات مي توانند حداكثر كارايي و  درآمد زايي را داشته  باشند     35- دانش آموزان هنرستاني بدليل اينكه بايستي در كارگاها نظم و دقت كافي را داشته باشند لذا نظم پذيري بالاتري دارند 36- دانش آموزان هنرستاني نقش بسيار مهمي در كاهش بيكاري و افزايش اشتغال زايي دارند   37- دانش آموزان هنرستاني خود باوري بالاتري دارند 38- توانايي  دانش آموزان هنرستاني به رفع نياز خود و اطرافيان 39- در صورتي كه تصميم به تغيير در رشته تحصيلي داشته باشند به راحتي مي توانند عمل كنند 40-  از مشخصات بارز در دانش آموزان هنرستاني قانع بودن و نداشتن غرور كاذب و راحت تر برخورد كردن با مشكلات روزمره است 41-  دانش آموزان هنرستاني چون همزمان با انجام كاربه سرعت بازخورد كار خود را مي بينند انگيزه براي كار و موفقيت قويتر مي شود   42- اميد بيشتر به استقلال شغلي و مالي در سنين پائين در دانش آموزان هنرستاني 43- پيشرفت هركشور به پيشرفت صنعت بستگي دارد كه دانش آموزان هنرستاني يكي از نقش آفرينان و تاثير گذاران  صنعت هر كشوري محسوب ميشوند    و ...



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
moavenat-fani-honarestan_260725_3084.zip164.6k
moavenat-fani-honarestan_260725_4105.zip278.1k