کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

تجربیات برتر ارزشیابی آموزگارابتدایی چگونگی حل مشکل روخوانی و روانخوانی دانش آموزان

تجربیات برتر ارزشیابی  آموزگارابتدایی چگونگی حل مشکل روخوانی و روانخوانی  دانش آموزان

دانلودتجربیات برتر ارزشیابی  آموزگارابتدایی چگونگی حل مشکل روخوانی و روانخوانی  دانش آموزانبافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات29


دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی
طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند:
1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی
2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای   
این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد و قابل ویرایش در ... صفحه در مورد پست سازمانی مورد نظر  گرد آوری شده است. فهرست مطالب ارائه شده در این طرح /ابتکار عبارتند از :
الف : عنوان
ب-مقدمه کوتاه
پ-بیان وضعیت موجود
ت-شناسایی مسئله
ث-جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
ج-طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی آن
چ-چگونگی اجرا و نتایج حاصله
ح-محدودیت ها و پیشنهادات
با هم بخشی از طرح/ابتکار حاضر را مشاهده می کنیم:

مقدمه کوتاه

ما اینک در دنیایی چند رسانه ای زندگی می کنیم وانواع بسیار زیادی از اطلاعات را از طریق رسانه های غیرچاپی می توانیم دریافت کنیم .در موارد زیادی فضای جهان گیر تلویزیون جایگزین دنیای چاپ شده است .جدیدترین نظام اطلاعاتی عصر ما رایانه است که ((ارتباط از راه دور))، ((پست الکترونیکی ))،((شبکه گسترده جهانی ))و((اینترنت))را نیز با خود همراه می آورد .در کلیه موارد فوق کاربران رایانه مجبورند اطلاعات نوشته شده بر صفحه نمایش را بخوانند .بنابراین اگر کودکان ما خواندن بلد نباشند در جامعه متجدد امروزی نمی توانند زندگی کنند .تا چند نسل پیش افراد ناتوان از خواندن نیز می توانستند به خوبی از عهده ی تجارت وامور اجتماعی خود برآیند ، اما در دنیای امروزی چنین چیزی امکان پذیر نیست .کسی که نمی تواند بخواند زندگی برای او دشوار وپر از موانع صعب العبور  می شود . پژوهش حاضر به منظور تقویت مهارت های خواندن در دانش آموزان پایه اول آموزشگاه انجام شد .بررسی اولیه نشان داد این دانش آموزان  در روان خوانی ضعیف هستند. پس از انجام مطالعات  کتابخا نه ای و اجرای پرسش نامه های مربوط علل ضعف دانش آموزان  در روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموزان ب:عوامل مربوط به انگیزش.   جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد . 1- استفاده از بازی  کارت های حافظه   آموزشی زودآموز 2-تهیه تابلو  ارزشیابی توصیفی .  نتایج پیشرفت خوبی را نشان داد و نمره روانخوانی این دانش آموزان افزایش یافت. مدیر مدرسه نیز در ا رزشیابی که از دانش آموزان به عمل آورد رشد مهرت های خواندن را مطلوب تشخیص داد.     در پایان بر نقش استفاده از بازی های آموزشی و به کار گیری روش های نوین در بالا بردن انگیزش دانش آموزان مانند تابلوی ارزشیابی توصیفی تاکید شد.   خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند نتیجه ی طرحات و مطالعات دیگران را که مدّتها به درازا کشیده است ، را ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد .خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردا بتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکته ی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است . یکی از علل ضعف  دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب  می باشد . اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه . خواندن، از مهّم ترین مهارت هایی است که کودکان در مقطع ابتدایی، بدان دست می یابند و کسب این مهارت، مبنایی برای کوشش¬های تحصیلی آینده ی آن ها خواهد بود. اما خواندن در تربیت مقوله ی ساده ای نیست.  این مهارت دارای فرآیندی بسیار پیچیده و  مراحل گوناگونی است. خواندن  از مهّم ترین مهارت های پایه ای برای رشد توانایی های درونی کودکان است، که مورد توجّه محقّقان فراوانی قرار گرفته است. ناتوانی در خواندن و نوشتن معمولاً مشکلات زیادی را برای دانش آموز ناتوان در یادگیری به وجود می آورد. یادگیری خواندن در کودکان بهنجار همانند دیگر رفتارهای کودکان دارای مراحل و توالی مشخصی است. تحوّل مهارتهای زبانی، گوش دادن، سخن گفتن، تحول حرکتی، تمیز دیداری و شنیداری، تحول مفهوم و تفکر شناختی، توانایی دقّت و تمرکز حواس در انجام فعّالیّتها تحت عنوان پیش نیازها، همخوانی بین صوتها و نمادهای بینایی حروف، شناخت کلمه، لذّت بردن از خواندن کلمه ها و در نهایت درک و فهم مطالب، از جمله مهارتهای اساسی در فرآیند خواندن محسوب می شوند. امابرخی از کودکان،  به رغم دریافت آموزش کافی و برخورداری از بهره هوش بهنجار و با وجود برخورداری کامل از سلامت جسمانی و روانی قادر به یادگیری خواندن حروف و کلمات نیستند و در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند. این کودکان به هنگام خواندن اشتباهات متعدد و گاهاً متفاوتی مرتکب می شوند. که با تجزیه و تحلیل این اشتباهات، می توان راه کارهای مناسبی برای رفع آنها به کار گرفت. هر کدام از ما معلمین موارد زیادی از این گونه دانش آموزان را در کلاسهای خود داشته ایم. اما پرسش اینجاست که در برخورد با این گونه دانش آموزان چه کاری می توان انجام داد؟

بیان وضعیت موجود       

اینجانب …. آموزگار پایه …آموزشگاه ….شهرستان ..دارای  …سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش هستم.   حدود…. ماه از شروع  سال تحصیلی گذشته بود. پس از چندین جلسه تدریس  . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند .  دانش آموزی  که  از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را  بشناسد و به راحتی  کلمات  تدریس  شده را بخواند  و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته  باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند  و در درس املا نیز نمره  پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. " مکبن تاش" (1964) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است  و  شکست  در برنامه های  تحصیلی  تا حد بسیار زیادی  به  سبب  بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
36_321569_4824.zip137.7k





تجربیات برتر ارزشیابی معلمان دبیر زبان انگلیسی چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان به درک مفاهیم زبان انگلیسی

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان  دبیر  زبان انگلیسی چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان به درک مفاهیم زبان انگلیسی  دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان  دبیر  زبان انگلیسی چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان به درک مفاهیم زبان انگلیسی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات22     دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی بوسیله ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی بوسیله ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای  دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی بوسیله ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات35 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس دین و زندگی با ابتکارات حرفه ای

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس دین و زندگی با ابتکارات حرفه ای دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس دین و زندگی با ابتکارات حرفه ای بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات25 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات24 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان از بین بردن مشکل حواسپرتی دانش آموزم در کلاس با ابتکارات حرفه ای

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان از بین بردن مشکل حواسپرتی دانش آموزم در کلاس با ابتکارات حرفه ای دانلود تجربیات برتر ارزشیابی معلمان از بین بردن مشکل حواسپرتی دانش آموزم در کلاس با ابتکارات حرفه ای بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات28 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد و قابل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان