کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان دبیر ریاضی چگونگی علاقمند ساختن دانش آموزان به درس ریاضی بااستفاده از وسایل الکترونیکی

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان دبیر ریاضی چگونگی علاقمند ساختن دانش آموزان به درس ریاضی بااستفاده از وسایل الکترونیکی

دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان دبیر ریاضی چگونگی علاقمند ساختن دانش آموزان به درس ریاضی بااستفاده از وسایل الکترونیکی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات34

 

  
دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی
طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند:
1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی
2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای   
این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد و قابل ویرایش در ... صفحه در مورد پست سازمانی مورد نظر  گرد آوری شده است. فهرست مطالب ارائه شده در این طرح /ابتکار عبارتند از :
الف : عنوان
ب-مقدمه کوتاه
پ-بیان وضعیت موجود
ت-شناسایی مسئله
ث-جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
ج-طرح/ابتکار به کار گرفته شده و ویژگی آن
چ-چگونگی اجرا و نتایج حاصله
ح-محدودیت ها و پیشنهادات
با هم بخشی از طرح/ابتکار حاضر را مشاهده می کنیم:

مقدمه کوتاه

با توجه به اهمیت درس ریاضی ،وعدم علاقه به آن از سوی دانش آموزان که منجر به ناتوانی دریادگیری شده      وهمچنین باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه شده. وبه سرزنش و تحقیردانش آموزان،تشکیل خودپنداره ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده وباعث می گردد که اعتماد به نفسشان ضعیف  شود. از این رو و بر اساس وظیفۀ خطیر الهی و تعهد شغلی خود واحساس مسولیتی که در برابر دانش آموزان خود داریم، باید سعی کنیم در صدد رفع این مشکل برایم.بنابراین تصمیم گرفتم در ابتدای امر علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم. انگیزۀ اینجانب به عنوان دبیرریاضی مقطع .. این است که با استعانت از خداوندمتعال واستفاده از نقطه نظرات همکاران،به بررسی موانع ایجاد شده پرداخته وهمچنین با بهره مندی ازوسایل  الکترونیکی و کارهای عملی ، ،تجربیات و راهکارهای ابتکاری ،مهارتهایی را در رابطه با درس مهم ریاضی ایجاد کنم و همچنین روش ها وطرح های مناسبی را در جهت علاقه مندی آنان  به مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره فراهم نمایم. مسأله ای که مطرح است و بسیار فکر مرا به خود مشغول کرده بود این است که با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های کلاس،در راستای هدف این اقدام پژوهی چه راهکارهای عملی را می توان بیان نمود تا میزان علاقمندی دانش آموزان رابه درس ریاضی و فعالیت های مربوط به درس ریاضی را بیشتر کرد؟ به عبارت روشنتر با استفاده از چه روشهای می توان،زمینه مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضی را فراهم نمود.اما نکته مهمی که هست ،ما باید بدانیم که دانش آموزان را همان گونه که هستند بپذیریم،و با زمانی که خودمان دانش آموز بودیم مقایسه نکنیم ، بلکه خود آنها را با خودشان مقایسه کنیم وروش های تدریسمان نیز متناسب با آنها باشد وباید باور کرد که امروزه با گسترش فناوری های جدید اطلاعات وارتباطات کلاس های درس دیروز که تنها وسیله کمک آموزشی آن گچ وتخته سیاه بود را باید کنار گذاشته واز وسایل الکترونیکی جدید (موبایل،تبلت، نرم افزارهای ،کامپیوتر و...) باید استفاده کرد.کلاس 2را از آنجای که سال گذشته نیز با آنها درس داشته ام و با روحیاتشان آشنایی بیشتری دارم  انتخاب نموده ، و با استفاده از برنامه ریزی های که از همان آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داشته  این هدف را دنبال نموده. در  امتحانا ریاضی ترم اول، دو کلاس مورد پژوهش افزایش حدود 10نمره ای میانگین نمرات در امتحان ریاضی،  نسبت به اولین امتحانی که از دو کلاس گرفته شده بود، خود نشان دهنده موفقیت روش در نظر گرفته شده بود. وهمچنین افزایش حدود 80درصدی  فعالیت گروهی دانش آموزان در کلاس درس ریاضی، و ایجاد شور و نشاط وجنب و جوش در آنان در ماه های پایانی سال تحصیلی که کاملا مشهود بود نشان دهندۀ موفقیت طرح بود.   از خدای متعال خواستارم که مرا در این امر یاری نمایید. تا بتوانم این روش را در سال های آینده نیز در کلاسهای درس خود اجرا نمایی قُل سِیروا فُی الارضِ فَانظُرُوا کیفَ بَدَأ ال خَلقَ...(سورۀعنکبوت آیه 20 ) خداوند در جهان هستی نشانه هایی خلق کرده است و همواره تفکر و تعقل دربارۀ آنها را از انسان خواسته است. قرن هاست که نظریه پردازان آموزشی بر این باورند، اگر فراگیران به جایی آن که صرفا دانش را دریافت کنند خود در جستجو و در صدد کشف آن باشند ، یادگیری با معناتر، عمیق تر، کامل تر ودر نتیجه مفیدتر خواهد بود.کما اینکه روش تدریس معلمان بزرگی همچون سقراط نیز بدین صورت بوده است.     از اوایل سال تحصیلی در سالهای گذشته همواره رفتار دانش آموزان در زنگ ریاضی توجه اینجانب را به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ شاهد چهرهای درهم بی حوصله آنان بودم، بعضی از دانش آموزان در این زنگ باهم صحبت می کردند ویا بی مورد اجازه برای بیرون رفتن می گرفتند.وبی دلیل داخل کلاس راه می رفتند.ودر واقع بیشتر از هر چیز که مرا متعجب می کرد کم تحرکی وبی توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود ونسبت به انجام تکالیف بی میل و رغبت بودنند.      به این معنی که در کلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال هستند،تکالیف و فعالیت های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دهند! همچین برای حل تمرین ها روی تخته تعداد کمی داوطلب می شدند.ودر صورت نوشتن مطلبی نادرست روی تابلو کسی نظری نمی داد.وبا توجه به تذکرات داده شده باز هم نسبت به نوشتن جواب صحیح در داخل دفتر وتوجه به آنها اصلا دقت وتوجه کافی را نداشته و با بی حوصلگی و بی رغبتی به تابلو نگاه می کنند.و با تمرین و تکرارهای فراوان درکلاس از نتایج آزمونهای ماهانه رضایت چندانی را نداشتم.      این وضعیت برایم رنج آور بود. در نتیجه از همان روز آغاز سال تحصیلی جدید تصمیم گرفتم به دنبال راه حلی برای این مشکل باشم. و احساس می کردم حتما مشکلی هست که دانش آموزان به درس ریاضی تا این اندازه بی اعتنا هستند. به همین دلیل توجه بنده به این مسأله بیشترجلب شد که باید اقدام پژوهی با عنوان"چگونه توانستم دانش آموزان پایه هشتم  آموزشگاه ولایت را با استفاده از وسایل الکترونیکی و کارهای عملی به ریاضی علاقه مند نمایم" انجام دهم.

بیان وضعیت موجود

اینجانب .... با میزان تحصیلات .... و ..سال سابقه تدریس، در سال تحصیلی...-..با سمت .. ... پایه ... ..  آموزشگاه . .. شهرستان ..استان .مشغول به انجام وظیفه می باشم دارد.. ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر مربوطه، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که محمد تقی مبینی(۱۳۸۰) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده¬ی اراده¬ی انسان و نشان دهنده¬ی سیر عقل و برهان و هم¬چنین بیان کننده¬ی میزان علاقه¬ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه-ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود.( مبینی:1380،5 )



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
37_321578_9954.zip1.3 MB





تجربیات برتر ارزشیابی آموزگارابتدایی چگونگی حل مشکل روخوانی و روانخوانی دانش آموزان

تجربیات برتر ارزشیابی  آموزگارابتدایی چگونگی حل مشکل روخوانی و روانخوانی  دانش آموزان دانلودتجربیات برتر ارزشیابی  آموزگارابتدایی چگونگی حل مشکل روخوانی و روانخوانی  دانش آموزانبافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات29 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد و قابل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان دبیر زبان انگلیسی چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان به درک مفاهیم زبان انگلیسی

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان  دبیر  زبان انگلیسی چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان به درک مفاهیم زبان انگلیسی  دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان  دبیر  زبان انگلیسی چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان به درک مفاهیم زبان انگلیسی بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات22     دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی بوسیله ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی بوسیله ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای  دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی بهبود دیکته نویسی در دانش آموز کم توان ذهنی بوسیله ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات35 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس دین و زندگی با ابتکارات حرفه ای

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس دین و زندگی با ابتکارات حرفه ای دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس دین و زندگی با ابتکارات حرفه ای بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات25 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ورد ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا

تجربیات برتر ارزشیابی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا دانلودتجربیات برتر ارزشیابی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات24 دانلود طرح تجربی جهت مشارکت در جشنواره تجربیات فردی سنجش و ارزیابی طرح های مورد نظر در این مجموعه در محور های زیر طراحی شده اند: 1-ابتکارات فردی سنجش و ارزشیابی 2-ابتکارات و پیشنهادات حرفه ای    این طرح و ابتکار به صورت کامل و دقیق با فرمت ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان