کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

کنش پژوهی نشان دادن ارزش و اهميت روابط انساني مديران با دبيران در محيط‌هاي آموزشي و تاثير آن بر كاركرد دبيران

 کنش پژوهی نشان دادن ارزش و اهميت روابط انساني مديران با دبيران در محيط‌هاي آموزشي و تاثير آن بر كاركرد دبيران

 دانلود  کنش پژوهی نشان دادن ارزش و اهميت روابط انساني مديران با دبيران در محيط‌هاي آموزشي و تاثير آن بر كاركرد دبيران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 200

مقدمه:
مهم‌ترين استراتژي هر سازمان و يا هر جامعه منابع انساني است. جوامعي در بلند مدت قرین موفقيت خواهند شد كه بتوانند منابع انساني خود را بطور صحيح پرورش دهند. نيروي انساني در سازمانهاي اجتماعي مهمترين منبع سازماني به شمار مي‌رود. مديريت و رهبري از اركان سازمان و جامعه است. مديريت آموزشي در بين ساير انواع مديريت‌ها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه در راس همه مسائل جامعه باشد مديريت آموزشي نیز با همان منطق جايگاه مهمي در بهسازي و توسعه جامعه دارد. (کیمبل وایلز.طوسی مترجم، 1370)
ارتباطات ميان فردي، همچون اشكال ديگر رفتار انسانها، مي‌تواند در دو حد غايي بسيار اثربخش و بسيار غيراثر بخش مطرح شود. به احتمال بسيار فراوان، هيچ رفتار متقابل انساني نمي‌تواند كاملاً موفقيت‌آميز يا كاملاً شكست خورده  و ناكام باشد. مي‌تواند بهتر شود و در مقابل،احتمال بدتر شدن آن نيز مي‌رود. به عبارت ديگر مفهوم نسبيت در رفتارهاي انساني و بالمآل در ارتباطات ميان اشخاص كاملاً حكم فرماست.در كل مي‌توان گفت، اثر بخشي ارتباطات ميان فردي شامل دو بُعد است اول بعد عمل  گرايانه كه در اينجا اثربخشي ارتباطات متوجه دستاورد و موفقيت رسيدن به اهداف و خواسته‌هاي ارتباط گيرنده يا فرستنده پيام است.بُعد دوم خشنودي شخص  است كه در اين مورد اثربخشي كنش ارتباطي به لذت و شخصي كه از آن براي دست اندركاران ارتباط حاصل مي‌شود مرتبط مي‌شود. بايد در نظر داشت با توجه به اين تقسيم‌بندي نبايد تصور شود كه اين ابعاد همواره از يكديگر منفك بوده و هر كدام جداگانه عمل مي‌كنند. اغلب خشنودي يك نفر از كنش ارتباطي موكول به اين است كه چقدر به اهداف خود رسيده و به چه ميزان از آن فاصله دارد. از سوي ديگر مي‌توان گفت بسياري از مواقع رسيدن به اهداف و احساس موفقيت، مبتني بر سطحي از رضايت است كه كنش متقابل  حاصل شده است. شايد يكي از دشوارترين جنبه‌هاي كيفي ارتباطات توانايي به كارگيري همدلي در يك رابطه متقابل است به اين معني كه آغازگر فراگرد ارتباطي توانايي درست ارائه همدلي به ديگري را داشته باشد.
همدلي يعني احساس كسي را درك كردن به گفته بك رچ( Balk rach)  همدلي يعني: توانايي يك فرد است كه به گونه‌اي تجربي دريابد كه فرد ديگري چه تجربه‌اي در يك لحظه موعود و در يك چارچوب مشخص و با توجه به نظر خويشتن دارد.
اگر ما توانايي همدلي با ديگران را بيابيم بي‌شك در وضعيتي خواهيم بود كه آنان را درك كنيم. درك توام با همدلي انسان را قادر مي‌سازد كه خود را با شرايط ارتباطي كاملاً وفق دهد و بداند كه چه بايد بگويد، چگونه بايد بگويد و چه زماني بگويد، چه زماني ساكت باشد. به هنگام همدلي نيازي به عرضة و ارائه احساس بيگانه نيست مثلاً لزومي ندارد كه شادماني فرد مقابل را عيناً از خود بروز دهيم و يا غم او را آن گونه كه هست از خويشتن نشان دهيم آنچه بايد به فرد مقابل انتقال دهيم و در فراگرد ارتباطي ما تاثير فراوان دارد اين است كه به او بفهمانيم احساس او را درك مي‌كنيم و براي آن ارزش و احترام قائلیم. يك رابطه ميان فردي و قابل اتكاء بايد در يك فضاي حمايتگرانه شكل بگيرد زيرا يك ارتباط ميان فردي باز و همدلانه نمي‌تواند در يك فضاي توام با هراس و تهديد دوام يابد و به زودي به دشواري و گستگي كشيده مي‌شود. يك ارتباط ميان فردي موثر زماني رخ مي‌دهد كه از مثبت‌گرايي نسبي بهره‌مند باشد كه اين مثبت گرايي در يك ارتباط ميان فردي به سه جنبه تكيه دارد. اول، ارتباط ميان فردي زماني به درستي شكل مي‌گيرد و پرورش مي‌يابد كه احترام مثبت و معيني براي خويشتن در نظر داشته باشيم دوم اينكه ارتباطات ميان فردي زماني شكل مي‌گيرد و به بالندگي نزديك مي‌شود كه احساس خوشايند خود را نسبت به فرد مقابل منتقل كنيم به عبارت ديگر فقط كافي نيست كه ما نسبت به كسي احساس خوشايندي داشته باشيم بلكه بايد اين احساس را به ديگران منتقل كنيم. سوم اينكه يك احساس مثبت و خوشايند در مورد وضعيت عمومي حاكم بر ارتباطات، براي تعامل،يا ميان كنش اثربخش بين دو يا چند نفر مهم و حياتي است. بايد در ارتباطات ميان فردي رياست يا خط مشي خاصي وجود داشته باشد كه از طريق آن به شناسايي ويژگيهاي فردي طرفين ارتباط دست يافت نكته‌اي كه حائز اهميت است اين است كه طرفين ارتباط در نظر داشته باشند كه هر دو انسان هستند و موجوداتي گرانبها و هر يك داراي خصيصه‌اي هستند كه به نوبة خود مي‌تواند براي ديگران بسيار ارزشمند باشد.( فرهنگی ، 1382، ص 120-117)
 
بيان مسئله
در آموزش و پرورش نقش مدير بسيار حساس، مهم و چشمگير است و سنگيني كليه مسئوليتها و به حركت درآوردن چرخش مدرسه را به نحو احسن بر عهده دارد. يكي از وظايف مهم مديريت توسعه و گسترش روابط حسنه بين خود و كاركنان مي‌باشد كه منجر به كارآيي و پويايي سازمان و رضامندي اعضا مي‌شود. نقش اساسي يك مدير تقويت و تحكيم شخصيت انسانها و حمايت و همكاري و ايجاد انگيزش در افراد است. مدير بايد به طريقي منطقي به برقراري روابطي صحيح با توجه به شخصيت و نقش هر فرد اقدام كند و با كوشش در از بين بردن موانع احترام و توجه به معلمان و تشريك مساعي با آنان سبب آرامش خاطر معلمان گردد. حرمت و شان انسان بايد در محيط كار احياء و حفظ شود نه اين كه انسانها به مثابه ابزاري در خدمت توليد و بهره‌وري بيشتر قرار گيرند.



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
8_364581_8189.zip3.9 MB