کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود روش تحقیق بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم

دانلود روش تحقیق بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم

دانلود روش تحقیق بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات45

پیشینه تحقیق :
ایانیس زناکیس معمار و موسیقیدان در سال 1976 کتابی با عنوان "موسیقی معماری
 Musique Architecture" به بررسی پیوند بین دو حوزه خلاقه معماری و موسیقی پرداخته است. این کتاب مجموعه مقالاتی است شامل نظریه های زناکیس .او در این کتاب نظریه ای نو برای ساختن یک شهر نمونه موسیقی ارائه داده است.
کتاب موسیقی معماری از سه بخش تشکیل شده است : 1-  موسیقی
                                              2-   معماری
                                              3-  موسیقی معماری
         
اشتراکات معماری و موسیقی:  
معماري    موسيقي
فضا درمعماري    موسيقي درمعماري
معماري بومي    موسيقي عاميانه
معماري مذهبي    موسيقي مذهبي
معماري منومونتال    موسيقي يادماندني يا يادگاري
معماري سودبخش    موسيقي تبليغاتي و سرگرم كننده
بهره گيري از نمادهاي مردمي    بهره گيري از نواهاي ملي
بهره گيري از پديده هاي طبيعت    بهره گيري از پديده هاي طبيعت
تقليد    تقليد
بهره گيري از رنگ در معماري    رنگ آميزي در موسيقي
سنگيني و ثقل در بنا    سنگيني و ثقل در موسيقي
كشش در موتيف هاي بنا    كشش اصوات و گاه لحن ها
بلندي و ارتفاع در معماري    اوج و حضيض در موسيقي
گليساندو يا سهمي هاي هذلولي    گليساندو در موسيقي
هيپربل Hyperbol در معماري    هيپربل در اجراي گليساندوها در موسيقي
تضاد در موتيف ها    تضاد در ملودي و آرموني
تكرار موتيف ها در بنا    تكرار موتيف ها در موسيقي
قرينه سازي    قرينه سازي
برقراري ريتم در نما و سطوح گوناگون دربنا    وزن يا ريتم موسيقي
احساس ( به مدد سايه روشن و رنگ در صدا )    احساس درموسيقي به ويژه در اجرا
هماهنگي در معماري    هماهنگي يا آرموني در موسيقي
تناسبات و بهره برداري از نسبت طلايي    تناسبات در آرموني
فرم در معماري    فرم در موسيقي
خط در معماري    خط در موسيقي
سايه روشن در معماري    سايه روشن درموسيقي به مدد هماهنگي و شدت و ضعف صدا
رنگ در معماري    رنگ درموسيقي
نقش رياضي در معماري    نقش رياضي در تئوري موسيقي
نقش اكوستيك در بنا    اكوستيك در موسيقي
مسايل رواني و اهميت آن در معماري    مسايل رواني و اهميت آن در موسيقي
                                                                                         
معماران ونقل معماري
   معماران بر اين باورند كه ابزاري كه براي نماياندن فضاي ساخته شده در اختيار دارند براي چنين امري كامل و كافي نيست ؛ همچنان كه همين ابزار ، براي بازآفريني آن چه در تصور ديگران بوده و براي ما بايد به عين درآيد ، نارسايي هايي اساسي دارد . معماران ، براي نماياندن فضاي كالبدي اي كه مي بينند يا ديده اند ، از تخته رسمي استفاده مي كنند كه حجم ها را به وسيله مقاطع و نماهايي چندگونه كه مكمل يكديگرند و در مقياس هايي مترتب و مكمل روي صفحـه كاغذ يا روي صفحـه « ويدئو » - خواه بـه سكـون و خواه به حركت – نشان مي دهد و از ديدگاه هايي محدود متظاهر مي كند . در حقيقت امر ، صفحه اي بي رنگ بي هيچ گونه حافظه و خاطره ، اما منقوش به خطوطي با نسبت ها و اندازه هايي قرار داده شده ، مي خواهد نمايانگر فضايي شود كه به غنايي بيش وجود دارد يا در راه به وجود آمدن است .
   معماران مي توانند ، با « ديدن » ابزاري كه گفتيم ، بعضي از ويژگي هاي معمارانه فضاي كالبدي يا فضاي ساخته شده مورد نظر را بازشناسند و ، از راه سخن ، به ديگران بازشناسانند . در كتاب هاي تاريخ و مجله هاي نقد و بررسي معماري بسيارند مواردي كه خواننده را از راه يك يا چند تصوير ارايه شده به درون مباحثي گونا گون مي برند : از تدابيري كه در زمينه آهنگ حركت و ترتيب منظرها اتخاذ شده تا ارتباطاتي كه تعيين كننده شيوه كاربري فضا به شمار مي روند و جز اين ها . ديگران اما ، با ديدن نقشه هاي يك بنا و با شنيدن توصيف هاي آن ، موفق نمي شوند به جامعيت انديشه ها و به رمز و راز ساختماني كه با اين ابزار نمايانده مي شود پي برند و هميشه هاله هايي از ابهام گرداگرد تصويري كه مي خواهد وضعيتي عيني را از ذهني به ذهن ديگر انتقال دهد ، حايل ميان معمار و غيرمعمار ، وجود دارند . به كوتاه سخن اين كه معماران هنوز ابزارهايي كامل و كافي كـه براي بازشناسي فضاي معماري لازم است در دست ندارند ؛ و البته اين ، موضوعي شناخته شده به شمار مي آيد ، به آن حد كه گفت و شنود در زمينه اش را مي توان از بديهيات شمرد . معماران شمار قابل توجهي از ويژگي هاي فضاي معماري را مي شناسند كه قادر به نمايان داشتن آن ها از راه تصوير نيستند و مي دانند كه رنگ و سايه ، تعدد نقشه ها به مقياس هاي گونا گون و ترسيم هاي پرسپكتيو ، تجهيز صفحه كاغذ – مونيتور ، عناصر نمادين و ارايه ماكت ... نمي توانند ، آن چه را كه بايد ، بنمايانند .
موسيقي سازان و نقل موسيقي
   چنين به نظر مي رسد كه موسيقي دانان – موسيقي سازان توانسته اند به ابزاري مجهز شوند كه قادر است موسيقي را ، از ذهني ديگر – از موسيقيداني به موسيقيداني ديگر – انتقـال دهد ؛ گفته مي شود كـه نت نويسي و نت خواني به برقراري اين ارتبـاط تحقـق مي بخشند . نگاهي به شمار ويژگي هايي كه موجوديت و هويت يك قطعه موسيقي را باز مي شناسانند و دقت به تعاريف فني آن ها مي توانند نشان دهند كه در دنياي موسيقي ، چيزي نيست كه بتواند « شنيده » شود اما نتواند ، از طريق آوانويسي – چه فونتيك و چه فونميك و چه اين هر دو به كمك يكديگر – به شخص ديگري انتقال يابد و حتي توسط آن دومي تكرار شود .



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
46_370156_1961.zip1.3 MB