کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس اهرم چیست

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس اهرم چیست

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس اهرم چیست کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف : 

هدف کلی:   دانش آموزان با اهرم و سطح شیب دار آشنا می شوند 0  هدف های جزیی :  1 - دانش آموزان اهرم را به عنوان یک وسیله ای که کار را آسان می کند بشناسند0  2 - قسمت های مختلف یک اهرم را تشخیص دهند 0  3 - استفاده از سطح شیب دار را در جا های مختلف بدانند 0  4 - اشکال مختلف اهرم را درک کنند 0  هدف های رفتاری :  1 - اهرم را تعریف کنند ، دو مثال بزنند0(دانش)  2 - قسمت های اصلی یک اهرم را ترسیم کنند 0(مهارتی)  3 - استفاده از سطح شیب دار در جاهای مختلف را توضیح دهند0   ( مهارتی)  4 - اشکال مختلف اهرم ها را نام ببرند0(دانش)  5 - رابطه بین شیب و طول سطح شیب دار را بیان کنند0(مهارتی)  نکات کلیدی :  اهرم – سطح شیبدار – طول سطح شیب دار – تندی سطح شیب دار    مواد و وسایل مورد نیاز :  تخته – ماشین اسباب بازی – قیچی – نوشابه باز کن – ترازو – میله ی بلند – خط کش  فضا و مدل کلاس :  کلاس درس معمولی با تشکیل گروههای کوچک  روشها و راهبردهای انتخابی برای تدریس :  ارزشیابی تشخیصی :  1-     برای انجام هر حرکتی به چه چیز نیاز داریم ؟  2-     چه وقت به جسم نیرو وارد می کنیم ؟  3-     نیرو چیست ؟  4-     وقتی جسمی در جایی ساکن باشد چگونه حرکت می کند ؟  اجرای مراحل روش  مرحله اول : کاوش و جستجو  معلم : در توضیحات قبل ، برای شما دو سوال مطرح نمودم و نظیر آن سوال چنین است ؟  مرحله دوم : تفهیم و استنباط  معلم : همه ی شما به خوبی تلاش کردید . اکنون هر گروه به جلوی کلاس بیایید و یافته های خود ر امطرح کند و دلایل خود ر ابرای اثبات مسائل ارائه دهد . بقیه ی دانش آموزان هم به دقت گوش بدهند و اگر از روش کار گروه گزارش دهنده سوال یا انتقادی دارند بیان کنند ، به این ترتیب همه گروهها برای ارائه ی گزارش آماده می شوند و کار خود را به آگاهی همه می رسانند . اگر دانش آموزان نتوانند به پاسخ مورد نظر دست یابند ، معلم می تواند راهنمایی لازم را ارائه دهد و اطلاعات ناکافی دانش آموزان را سامان دهد  مرحله سوم : توسعه و تعمیم  معمولا در این مرحله ، مفاهیم تولید شده اعتبار یابی می شود  معلم : متشکرم . شما توانستید پاسخ سوالها را با تلاش خود پاسخ گویید .  حالا وسایل و ابزارهایی دیگر را سراغ دارید که نوعی اهرم   می باشند ؟  آنها را از دوستان خود در گروهها بپرسید تا پاسخ را در یابید  حالا برای اینکه کاربرد اهرم ها در جاهای دیگر را بهتر یاد بگیرید و گروههای  5 نفری تشکیل دهید  می خواهیم به کمک یک تخته و تکیه گاه و یک وزنه ، اهرمی را درست کنید که به صورت شیب دار باشد و اندازه طول شیب ها در گروه ها متفاوت باشد و پاسخ دهید کدام یک از سطوح شیب دار کمک بیشتری به ما می کنند ؟  معلم : از زحمات همه ی گروهها تشکر می کنم  گروهها هر کدام از روشهای زیراستفاده نموده اند    گروه 1 :                21     7   گروه 2 :             40         10  گروه 3 :          30          15  دانش آموزان : طول سطح شیب دار را بر ارتفاع آن تقسیم می کنیم هر چه عدد بدست آمده بزرگتر باشد کمک سطح شیب دار برای ما بیشتر است یعنی به نیروی کمتری نیاز داریم  مرحله چهارم : بررسی و ارزشیابی  معلم : حالا می توانیم یک بار دیگر به فرایند ها و کاوش ، تفهیم و توسعه دقت کنیم و با هم به کنترل روشهای مطرح شده بپردازیم. حالا به نظر شما کدام روشها بهتر و قابل قبول تر است؟ پس هر روشی را که قبول دارید به منزله ی پاسخ صحیح و قابل ارائه ، منظور دارید تا جلسه ی دیگر ،به کتاب ها و منابع گوناگون مراجعه کنید و نظر دیگران را هم جویا شوید 0  ارزشیابی پایانی :  1 - - کدام مورد از وسایل زیر اهرم نیست ؟  الف ) قیچی ، در قوطی باز کن            ب ) فرغون ، پاروی قایق  ج ) نردبان                                        د ) دم باریک ، جارو  2 - کدام مورد از نمونه های سطح شیبدار است ؟  الف) الوار ، پلکان متحرک                   ب) سرازیری و سربالایی جاده ها  ج ) کف شیب دار تئاترها و تالارها         د ) همه موارد  3 - سه قسمت اصلی یک اهرم را نام ببرید .  4- کدام نوع از سطح شیب دارها کمک بیشتری به ما می کنند ؟  5 – از سطح شیب دار در چه جاهایی استفاده می شود ؟  ارائه تکلیف  الف ) تکلیف تمرینی  1 - تکلیف فکر کنید صفحه 36 کتاب و تحقیق فکر کنید صفحه 37 کتاب را انجام دهید0  ب ) تکلیف بسطی و خلاقیتی :  1 – موارد استفاده اهرم و سطح شیب دار را در محل زندگی خود تحقیق کنید و طی گزارش به کلاس بیاورید  2 - کار استخوان بازو در انسان چیست ؟

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
133_459713_6795.zip4.6 MB