کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

 دانلود درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف : 

هدف کلی :  دانش آموزان با کاربرد سنگهای رسوبی درباره ی گذشته زمین آشنا می شوند 0  اهداف جزئی :  1 - آب و هوای گذشته زمین چگونه بود ؟  2 - محل دریاها و خشکی ها در قدیم با محل کنونی چه فرقی دارند ؟  3- نحوه ی تشکیل لایه های مختلف زمین به چه نحوی بود ؟  4- فسیل چه نقشی درشناسایی محل زندگی جانوران وگیاهان دارد؟  5- خاک چگونه تشکیل می شود و از چه موادی درست شده است ؟  6 - آب چگونه در خاک نفوذ می کند ؟  7 - خاک چگونه در رشد گیاه موثر است ؟  8 - فرسایش خاک چگونه بوجود آمد ؟  9 - تشکیل گیاه خاک چگونه است ؟  اهداف رفتاری :  1 - آب و هوای گذشته را با آب و هوای کنونی مقایسه کند   ( مهارتی )  2 - چگونگی تشکیل خاک را گزارش دهند ( مهارتی )  3 - به شکل لایه های مختلف سنگها نگاه کنند و طرز تشکیل آنها را بیان کنند ( مهارتی)  4 - طی آزمایشی چگونگی نفوذ آب در خاک را نشان دهند 0    ( مهارتی )  5 - به مطالعه ی سنگهای رسوبی جهت شناخت تاریخ زمین کنجکاو شوند ( نگرشی )  6 - بنویسند خاک در رشد گیاهان چه تاثیری دارد 0  7 - طی فعالیتی ، لایه های مختلف را بسازند ( مهارتی )  8 - طی تحقیقی فرسایش خاک را کنفرانس دهند 0 ( مهارتی )  9 - اطلاعاتی که به کمک سنگهای رسوبی کسب می کنند نام ببرند ( دانستنی )  10 - تشکیل قاره ها و دریا ها را شرح دهند 0 ( مهارتی )  نکات کلیدی :  سنگ های رسوبی ، لایه ، کتاب تاریخ زمین ، فسیل ، دایناسور ، خشکی ها ، دریا ها  مواد و وسایل مورد نیاز :  شن ، ماسه ، گل ، لیوان ، تصویر های لایه های زمین ، گچ ، تصاویر حیوانات قدیمی مثل دایناسور  روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :  روش اردوی آموزشی  فضا و مدل کلاس :  فضای طبیعی : مانند دشت ، بوستان ، جنگل و صحرا ، محلی که به جای کلاس و منزل در یک روز انتخاب شود  راهبردهای ایجاد انگیزه :  معلم ضمن بیان اینکه من در یک جلسه به اتفاق دانش آموزان طی گردش علمی به رودخانه اطراف یکی از روستا ها رفتیم سنگهای را یافتیم که نقش و آثار بعضی گیاهان و جانوران در آن بود و در این جلسه هم ما مسافرت می کنیم و به اردو گاه می رویم که چگونگی تشکیل آنها را یاد بگیریم 0  ارزش یابی تشخیصی :  1 - انواع سنگهارا نام ببرند ؟  2 - سنگهای رسوبی چگونه تشکیل می شوند ؟  3 - زمین به چه شکلی است ؟  4 - زمین از چه ساخته شده است ؟  5 – در روی زمین چه چیزهای وجود دارد؟     6 - در کدام یک از سنگهای زیر معادن ، بیشتری یافت می شود ؟  الف ) رسوبی   ب) آذرین   ج) دگرگونی   د) آذرین درونی  7 - ماسه سنگ و سنگ مرمر ، جزء کدام گروه از سنگها می باشد؟  مراحل روش :  مرحله اول : بیان هدف ها  معلم : شما در اردو گاه می توانید بیشتر مطالب درس خود را بیاموزید ، و ما باید در یک این روز به اهداف تاریخچه زمین و تشکیل خاک زندگی بخش و سنگهای رسوبی و طرز تشکیل آنها و فسیل و چگونگی تشکیل فسیل و تاریخ زندگی جانداران را بیاموزیم و شما باید وظایف زیر را بر عهده بگیرید 0  1 - رعایت نظم در کارها  2 - رعایت نکات ایمنی  3 - مشارکت و همکاری  4 - مشاهده دقیق محیط  5 - ثبت مشاهدات  6 - تشکیل گروههای تحقیق و فعالیت مستمر  مرحله دوم : انتخاب مکان و تجهیزات لازم  محلی که سنگهای رسوبی و فسیل وجود داشته باشد معلم انتخاب  می کند 0  مرحله سوم : هماهنگی با مسئولان مدرسه و اولیای دانش آموزان  همه ی دانش آموزان باید رضایت نامه از اولیای خود و مجوز لازم از مسئولان مدرسه داشته باشند تا از مدرسه خارج شوند  مرحله چهارم : اقامت در اردوگاه  معلم : بچه هاهمه ی شما هم اکنون در مکانی دور از منزل هستید از همه ی شما می خواهم دفترچه یادداشت خود را آماده کنید ، تمام چیزهای که در اردوگاه می آموزید گزارش تهیه کنید 0 معلم ابتدا تاریخچه زمین را با توجه به اهداف درس به صورت عینی مطالب را ارائه می نماید و نتیجه گیری می کند و دانش آموزان یاد داشت برداری می نمایند و سپس از چند نفر ارزشیابی پایانی به عمل می آورد تا نوشته های خود را گزارش دهند و سوالات مهم را پاسخ دهند و سپس موضوع ، خاک زندگی بخش ،را هم مانند ، تاریخچه زمین ، را بعد از کمی استراحت در محل اردوگاه برای دانش آموزان آموزش می دهد  ارزشیابی پایانی :  1 - فسیل یا سنگواره را تعریف کنید ؟  2 - اولین گروه از مهره داران که در دریا یافت شدند چه نام دارند ؟  3 - قاره ها چگونه به وجود آمدند ؟  4 - چرا باید تمام فسیل های یک منطقه را جمع آوری کرد ؟  5 - از خرد شدن سنگها 000000000 تشکیل می شود 0  6 - نفوذ آب در خاک 000000000000 است ؟  7 - گیاه خاک چیست ؟  8 - دو عامل فرسایش خاک را بنویسید ؟

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
134_459717_3385.zip4.6 MB