کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی آموزش قران درس حروف والی

دانلود درس پژوهی آموزش قران درس حروف والی

دانلود درس پژوهی آموزش قران درس حروف والی کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

آموزش قرآن درس حروف والی      

  هدف کلی:  1-آموزش قرآن درس حروف والی  هدف جزیی:  1-آشناییی کودکان با حروف والی  2-دانش آموزان بتوانند حروف والی را تشخیص دهند.  3-دانش آموزان درک درستی از حروف والی داشته باشند.  هدف رفتاری:  1-فراگیران باید بتوانند در عرض 5دقیقه وبامشورت با گروه خود بدون استفاده از کتاب 5 حرف والی را نام ببرند.  2-فراگیران باید بتوانند بعد از اتمام درس 5دقیقه بدون مشورت با دوستان خود حروف والی دار را تعریف کند وبا مثال.  3-دانش آموز باید برای جلسه بعد 5 کلمه ای که حرف والی  دارد در درس های گذشته یا سوره های گذشته پیدا کند ودردفتر خود با کمک مادروپدر خود بنویسد.  4-دانشآموز باید بتواند برای جلسه بعد وبعد از تمرین در منزل با اشاره ی معلم به لوحه ها بدون غلط وبدون مکث بخواند وبگوید حرف والی  دار در کدام کلمه قرار دارد.  زمان:4دقیقه                                                                                              گام اول:  معلم بعد از ورود به کلاس با پای راست زیرا مدرسه جایگاهی مهم با ارزش است شروع کلاس بایاد نام خداوسلام احوال پرسی کردن با بچه ها گفتن سلام علیک وشنیدن صدای بلند علیکم سلام وترویج آن در بین دانش آموزان و پرسیدن درباره ی اینکه آیا صبحانه خورده اند یا ورزش کرده اند در بارهی فواید آن توضیح بدهد. ویاد دادن ذکر جدید هفته(الله اکبر)وتوضیح دادنه درباره ی ذکر.وحضورغیاب دانش آموزان ودیدن تکالیف جلسه گذشته وپرسیدن درس گذشته  که آیا درس را یاد گرفته اند وآماده پذیرش درس جدید هستند.(درباره کلمات استثنایی).  زمان:5دقیقه                                                                                                                    گام دوم: انگیزه وشروع تدریس  (دانش آموزان در درس فارسی با این کلمات آشنا شده اند) ابتدا کلمه ی خ وا را به صورت [خا باکمی فاصله بین آنها مینویسم وبعد داستان را با یکی بود یکی نبود استفاده میکنم یک روز حرف خ آ میخواستند با هم ترکیب شوند وکلمه خواب را بسازند که ناگهان از دور صدایی شنیدند صدای آقای و بود که داشت به آنها نزدیک میشد خ وآ باهم خندیدند خ گفت و از خانواده ی ماست یعنی واو ولی آ گفت از خانواده ی ماست او انقدر باهم بحث کردند که آقای و رسید وگفت چرا انقدر باهمبحث میکنید خ فورا گفت بگو از خانوادهی ما هستی و آ گفت بگو از خانوادهی ما هستی؟و گفت شما هر موقع خواستید بخوابید وبخوانیدو...و من در میان شما قرار میگیرم و می خوابم برای اینکه شما ناراحت نشوید و خ آ قبول کردند وقول دادند همیشه با هم دوست باشند و  (و)گفت فقط به شرطی که إوا  وهر مصوت دیگری هیچ وقت مزاحم من نشوند واگرنه من بلند می شوم وسر وصدا میکنم.بچه ها از این حرفایی که تو قرآن خوانده نمی شوند: وا ل ی هستند که به انها والی می گویند.   زمان:5دقیقه                                                                                   گام سوم:  کار عملی و گروهی  وسایل مورد نیاز ورسانه های آموزشی:لوحه ؛تابلو وماژیک خود دانش اموزان وگروه هایی که تشکیل می دهند.جندتا کلمه مینویسیم وبه بچه ها توضیح می دهیم وبعد  اول از بچه ها میخوایم به گروه 3 نفره تقسیم شوند وخودشان سر گروه ونام انتخاب کنند برای گروه خود.وبعد چند حرف را مینویسیم که حروف والی دارند  ولی حرکت دارند ویکسری ندارند وباید آنها را در گروه خود مشخص کنند وبعد یک نفر به عنوان سر گروه می آید وهر کارت را توضیح می دهد.و بعد کتاب باز میکنیم لوحه را می چسبانیم درس را می خوانیم.     زمان:3دقیقه           گام چهارم ارزشیابی های آخر:    بچه ها یه کوچولو درس تکرار میکنم تا هر کی مشکل داره حل بشه هرکسیم به جواب مشکلش نرسیبد بپرسه من جواب بدم.خوب زهرا کوچولو تو معلم شو درسا یکبار دیگر برای بچه ها بده. آفرین درست بود.خوب من چندتا سوال بپرسم ببینم خوب یاد گرفتید؟اگر تو کلمات والی قرآن هیچ علامتی نداشته باشد خوانده می شود؟بچه ها جواب می دهند خیر ومی گوییم چرا میگویند چون حروف والی هستند وقول داده بودند که حرف نزنند.بعد علامت روی کلمات میگذارم وبعد میپرسم که حالا خوانده می شوند که بچه ها خواهند گفت بله وبعد از آنها می پرسیم چرا خواهند گفت به قول خود وفا نکردند و حرف زدند که اینجا میتوانیم یه پیام اخلا قی توضیح دهیم دربا رهی  عهد به  وفا.  وبعد یه شعری یاد میدهیم تا در ذهنشان بماند.  به به ببین چه عالیه(2)                        چونکه حروف والیه  نوشته میشه بدون علامت                           خونده نمیشه-آخ جونم خونده نمی شه(2)  وبعد چندتا سوال میپرسیم از درس ؟حروف والیه کدومه توی لوحه ی کتاب ؟کی خوانده میشه کی خوانده نمیشه  زمان:3دقیقه                                                                                               گام پنجم:   تکالیف جلسه بعد  بچه ها 5تا کلمه ای که در سوره های گذشته یا درس های قبلی هست به کمک مادر وپدراتون پیدا کنید وبنویسید وکلمه ای کهحرف والی دار دار قرمز و کلمه ای که حرفوالی حرکت دار با رنگ آبی مدادرنگی مشخص کنید وبرای جلسه بعد بیارید.  برای جلسه بعد صفحه ای که درس داده ام کلماتش درباره ی حروف والی بود لوحش وخوب یادبگیرید من ازتون میپرسم هرکی خوب جواب داد هرکی درست گفت کدوم حرف والی داره کدوم حرف والی نداره یه جایزه خوشکل براش میدم. صلوات بفرستید درس امروز تموم بشه.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
147_463193_5684.zip4.6 MB