کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی پایه ی چهارم دبستان سوره اعلی

 دانلود درس پژوهی پایه ی چهارم دبستان سوره اعلی

 دانلود درس پژوهی پایه ی چهارم دبستان سوره اعلی کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 26

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف کلی :

آموزش قرآن چهارم دبستان  هدف جزیی : جلسه ی دوم سوره ی اعلی     اهداف رفتاری :  1 ) تقویت علاقه ی دانش آموزان به قرآن کریم ویادگیری آن(عاطفی)  2 ) آیات سوره ی اعلی را به طور روان بخوانند .(مهارت)  3 )معنای کلمات ساده ی پیام قرآنیرافرامیگیردو میتوانند مفهوم آن را به زبان کودکانه توضیح دهند یا برخی از مصادیق آن را بیان کنند .(شناختی -مهارتی)  4 ) قاعده ی درس را یاد بگیرند و نمونه ومثال ها را حل کنند.(دانش-مهارت)    وسایل مورد نیاز :  کتاب درسی - ضبط صوت – نوار کاست-  تخته - گچ - نور - برق-دانش آموزان  -     رفتار ورودی :  الف )  برقراری ارتباط :  سلام بچه های خوب ،حالتون خوبه  ؟ خدارا شکر.  ج ) ارزیابی ورودی _ پرسش آغازین :  بچه ها جون قبل از خواندن قرآن چه جوری باید به خدا پناه ببریم ؟  دانش آموزان :  با اعوذ بالله من الشیطان الرجیم  د ) دیدن تکالیف :اموزگارازبچه هامیخواهدتاتکالیفشان راروی میزبگذارندکه ببیند.  ه ) حضور و غیاب : بچه هاغایب دارید؟  ایجاد انگیزه :  بچه ها همان گونه که میدانیدقرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است که خدا توسط پیامبر بزرگ اسلام و برای ما انسانها نازل فرموده تا روشنگر راه ما وهدایتگر ما در زندگی روز مره باشد .  حالا چطوری قرآن میتونه روشنگر راه ما باشه ؟ مگه چراغ داره ؟  ما میتونیم هر روز چند آیه از قرآن رو بخونیم و خوب به معنای آن فکرکنیم .و بعد مهمتر از همه اینکه به چیزایی که قرآن دستورشو داده عمل کنیم . بچه ها خیلی مهمه که قرآنو هرروز تو خونتون ، تومساجد ، یا هرجای دیگه بخونیم ، چون وقتی داریم قرآن میخونیم خداباما حرف میزند ، پس باید به حرفهای خدا گوش بدیم و عمل کنیم ، مثلا : دروغ نگیم ، تهمت نزنیم ، غیبت نکنیم و .......  بچه های گل تا الان چه سوره هایی رویادگرفتید و چندتاحفظ کردید ؟  اینهایی رو که یاد گرفتید سعی میکنید که تو خونه بخونید ؟  بسیار خوب عزیزای من ، جلسه ی قبل سوره ی اعلی را با هم شروع به خواندن کردیم ، امروز میخواییم با یکدیگر ادامه ی اون رو هم یاد بگیریم و با خدا بیشتر حرف بزنیم.     گام اول :  روخوانی آیات درس : ابتدا به صورت گروهی و مشارکتی و سپس شنیدن و همخوانی آیات با نوار و خط بردن آیات با نشانگر و نهایتا تلاوت انفرادی هریک از دانش آموزان کلاس جهت تسلط .    گام دوم :  پیام قرآنی : آموزگار با پرسش از دانش آموزان ابتدا اهمیت پیام قرآنی را برای آنها توضیح میدهد و با یادآوری پیام قرآنیهای  قبلی آنها را برای توجه به پیام  درس آماده میکند و سپس متن پیام قرآنی توسط چند دانش آموز قویتر خوانده میشود و دیگر دانش آموزان به صورت دسته جمعی تکرار میکنند و در نهایت یک دانش آموز ترجمه پیام را میخواند .لغات داده شده را نیز روخوانی و ترجمه میکنند .لغاتی را که ترجمه نشده اند از دانش آموز میخواهیم تا با استفاده از ترجمه ی آیات درس و پیام قرآنی معنی این لغات را پیداکنند .    در مورد تصاویر و پیامها آموزگار به شیوه ی پرسش و پاسخ و مشارکت دانش آموزان سعی میکند تا آنها را با مفهوم پیام به صورت ملموستر آشنا سازد و بیان مصادیق کاربردی آیه،  مفهوم آن را برای بچه ها توضیح دهند .

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
154_463233_1948.zip4.6 MB