کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی تاریخ پایه پنجم ابتدایی ظهور اسلام

 دانلود درس پژوهی تاریخ پایه پنجم ابتدایی ظهور اسلام

 دانلود درس پژوهی تاریخ پایه پنجم ابتدایی ظهور اسلام کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

موضوع : ظهور اسلام        

عنوان درس: تاریخ پایه پنجم       تعداد:            زمان: 25 دقیقه  هدف کلی: پرورش انسان دینی    اهداف جزیی:                          1- دلایل اهمیت شهر مکه را در قبل از اسلام بیان کند.       دانش ←             2- کودکی و نوجوانی پیامبر اسلام را بررسی کرده و به    صورت داستان در چند سطر بنویسید.                                     3- مفهوم بعثت را شرح دهید.     1-    آشنایی با روشهای امانتداری و ابراز علاقمندی به این کار.                          نگرش ←               2-    علاقمند شدن به اعیاد مذهبی مسلمانان.                            مهارت ←           1- مراجعه به تقویم و پیدا کردن عید سعید مبعث.     روش تدریس: اعضای تیم – گروهی  وسایل مورد نیز: کتاب- نقشه- تقویم  _ سلام و احوالپرسی و حضور غیاب    ایجاد انگیزه← تعریف کردن فیلم محمد رسول الله توسط یکی از بچه ها – از بچه ها قبلاً یکی را انتخاب می کنیم که این فیلم را دیده باشد و برای بچه ها در این جلسه تعریف کند.  ارائه درس:  گام اول ← دادن متن های زیر به دانش آموزان( متن درس همه پاراگراف به یک دانش آموز).  نفر اول: ظهور اسلام       نفر دوم : کودکی پیامبر      نفر سوم: جوانی پیامبر        نفر چهارم: بعثت پیامبر  پیامبر  نفر اول: دین اسلام از سرزمین عربستان طلوع کرد. هنگام ظهور اسلام بیشتر مردم عربستان صحرا نشین بودند.  عربها به صورت قبیله ای زندگی می کردند. یکی از این قبیله ها قبیله قریش بود مهمترین شهرعربستان مکه بود زیرا این شهر بر سر کاروان بود و همچنین خانه ی کعبه نیز در آنجا بود.  نفر دوم: پیامبر اسلام در مکه بدنیا آمد.پدرش عبدالله و مادرش آمنه نام داشت. پدر پیامبر در زمان پیش از تولد پیامبر در گذشت و وقتی پیامبر 6 سال داشت مادرش نیز از دنیا رفت و سرپرستی پیامبر را پدر بزرگش عبدالمطلب بهعده گرفت. عبدالمطلب یکی از قبایل بزرگ قریش بود. وقتی پیامبر 8 ساله بود عبدلمطلب نیز در گذشت و پیامبر تحت سرپرستی عمویش ابوطالب قرار گرفت. پیامبر در کودکی به امانتداری و درست کاری معروف بود به همین دلیل او را محمد امین می گفتند.  نفر سوم: پیامبر بعد از گذراندن دوران کودکی و نوجوانی در سن 25 سالگی که یک جوان کامل بود با خدیجه ازدواج کرد . حضرت خدیجه زنی مهربان و درست کار بود و بعد از ازدواج با پیامبر تمام ثروتش را در راه خدا - و برای تبلیغ اسلام خرج کرد.     نفر چهارم: حضرت محمد(ص) از بت پرستی مکه آزرده خاطر بود. آرزوی ایشان این بود که مردم از بت پرستی دست بردارند و خدا پرست شوند. حضرت محمد(ص) یک ماه در غار حرا که در نزدیکی مکه بود می رفتند و در آنجا خدا را عبادت می کردند و سرانجام در سن 40 سالگی برای پیامبری برگزیده شد. به« برگزیده شدن پیامبر از طریق خداوند به پیامبری را بعثت می گویند».  حضرت علی و خدیجه اولین کسانی بودند که به پیامبری روی آوردند.  گام دوم ← از دانش آموزان می خواهیم با مطالعه ی دقیق به صورت گروهی سوالاتی را از متن طراحی کنند.و بهترین سوالات را با نظر خواهی دوستانشان به آموزگار ارائه دهند.  1-   مهمترین شهر عربستان چه نام دشت؟  2-   معروف ترین قبیله عربستان؟  3-   نام پدر ومادر پیامبر؟  4-   نام پدر بزرگ و عموی پیامبر را بنویسید؟  5-   پیامبر در چه سنی پدر ومادر خود را از دست داد؟  6-   پیامبر در چه سنی و با چه کسی ازدواج کرد؟  7-   چرا به پیامبر محمد امین می گفتند؟  8-   بعثت یعنی چه؟  9-   اولین مرد و زنی که به اسلام ایمان آوردند را نام ببرید؟  10-  پیامبر برای عبادت خدا به کجا می رفتند؟  گام سوم ← بعد از دریافت سوالات دانش آموزان هر گروه را شماره بندی می کنیم و به به آنها متنی را که به هر گروه داده ایم را به سه قسمت تقسیم می کنیم و از آنجا می خواهیم که شماره 1 در یک گروه و شمارهای  2،3 نیز در یک گروه دیگر قرار گیرند و برای دوستان خود مطلب را توضیح دهند. در این مرحله معلم  با سر کشی به تیم ها آنها را جهت درست رسیدن به هدف راهنمایی می کند.  پس از گذشت مدت زمان تعیین شده از شماره ها می خواهیم که دوباره به تیم یا گروه خود بر گردند و مطالب یاد گرفته شده را برای دوستان خود به صورت مرتب از شماره 1 بعد 2 بعد 3 مطالب گفته شود.  گام چهارم ← معلم جهت جمع بندی مطالب درسی داستان زندگی پیامبر را برای دانش آموزان تعریف می کند و روی مطالبی که در درس گفته شده بیشتر تاکید می کند البته جمع بندی معلم باید با همکاری دانش آموزان باشد.  ارزشیابی پایانی ← در این مرحله معلم سوالاتی که در بالا ذکر شده و خود دانش آموزان طراحی کردهاند را پای تابلو می نویسد و از آنها می خواهد که سوالات را یادداشت کنند و پاسخ آنها را با توجه به مطالب یاد گرفته شده بنویسند.  تعیین تکلیف ← ازدانش آموزان می خواهیم چند حدیث از پیامبر گرامی و بزرگ اسلام تهیه کنند و روی مقوا بنویسند و در کلاس نصب کنند.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
171_468894_7071.zip4.6 MB