کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی جمهوری آذربایجان

 دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی جمهوری آذربایجان

 دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی جمهوری آذربایجان کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 25

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی:

پرورش افرادی با اطلاعات جغرافیایی جهان    اهداف جزیی:                    1- موقعیت جمهوری آذربایجان را نسبت به کشور ایران را در یک سطر توضیح دهد.  دانش  ←   2- وضعیت طبیعی کشور جمهوری آذربایجان را نام برده و در یک سطر توضیح دهد.                      3- وضعیت انسانی جمهوری آذربایجان را بررسی کرده و در یک خط بیان کند.                     4- وضعیت اقتصادی جمهوری آذربایجان را بیان کند.     نگرش ←       1-  به مهارتهای اجتماعی در گروه اهمیت می دهد.                             2- در رعایت حقوق همسایه ها دقت می کند، حتی کشورها.                             3- به ارتباط فرهنگی و اجتماعی کشورهای همسایه علاقه مند است.     مهارت ←      1- در روخوندن نقشه مثل راهنما عمل می کند و علائم را به درستی می داند.                             2- کشور جمهوری آذربایجان را روی نقشه یا کره جغرافیا بدرستی پیدا می کند.                          روش تدریس:  کار گروهی پرسش و پاسخ و قصه گویی  وسایل مورد نیاز:  نقشه جغرافیا- نقشه ی کشور- جمهوری آذربایجان- کتاب- کرهی جغرافیا                           -         دقت دررفتار های دانش آموزان- حضور و غیاب- بررسی تکالیف  ارزشیابی ورودی : پرسش از درس قبل که مربوط به کشور ترکمنستان است. و همسایه های شمالی ایران.  ایجاد انگیزه: بچه ها دوست دارید سفر خیالی داشته باشیم آیا آمادگی دارید پس چشم ها بسته سوار هواپیما از فرودگاه مهر آباد تهران حرکت در آسمانها روی ابرها چقدر از زمین فاصله گرفته ایم. بچه ها خوش می گذره؟ آره عالیه . خوب بچه ها دریای خزر راببینید ما نزدیک همین دریا در یکی از کشورها بنام جمهوری آذربایجان می خواهیم فرود بیاییم و تلاش کنیم این کشور را نیز مانند کشور خود بشناسیم. از لحاظ طبیعی، انسانی خوب. بچه ها به فرودگاه شهر باکو رسیدیم به کشور جمهوری آذربایجان خوش آمدید. پیاده شویم و شروع به تحقیق کنیم.     ارائه درس  گام اول: نقشه ی جمهوری آذربایجان را در اختیار گروه های 3 نفره قرار می دهیم و از آنها می خواهیم تمام اطلاعاتی که روی نقشه این کشور می بینید یادداشت کنند.تذکر: سعی کنید ازهمه لحاظ مورد بررسی قرار دهید.  گام دوم: اطلاعات بدست آمده را لطف کنید طبقه بندی کنید و در مقابل بنویسید.  1- از لحاظ طبیعی: رود – کوه- جلگه- کشورهای همسایه.  2- از لحاظ انسانی: دین- زبان- پایتخت- شهرهای مهم- بنادر.  3- از لحاظ اقتصادی: منابع معدنی- محصولات- شغل مردم.  گام سوم: ارئه گزارش توسط گروه ها طبق جدول زیر در یک برگه فعالیت تنظیم کرده و در تابلو نصب کنند.  رود     رشته کوه     جلگه     دین     زبان     پایتخت     بندر     منابع معدنی     محصولات     موقعیت  ارس تورا        قفقاز     کندرود  ارس     مسلمان     ترکی     باکو     باکو     نفت  آلومنیوم     پنبه  انگور  توتون  ابریشم     شمال غربی ایران  و در پایان از زحمات گروهها تشکر می کنیم.  گام چهارم: پرسش وپاسخ معلم از روی نقشه و با طرح سوال وپاسخ دانش آموزان به سوالات مطرح شده سعی در تعمیق یادگیری می کنیم.  گام  پنجم:جمع بندی مطالب کتاب توسط معلم : کتاب را از رو می خوانیم وقدم به قدم به سوالات پاسخ داده خواهد شد. و به سوالات دانش آموزان پاسخ خواهیم داد.  ارزشیابی پایانی: طرح سوالاتی از روی نقشه در مورد وضعیت طبیعی- انسانی و اقتصادی کشور جمهوری آذربایجان و دریافت پاسخها.  تعیین تکلیف: ترسیم نقشه ی کشور جمهوری آذربایجان و رنگ آمیزی آن جهت ارائه به کلاس درس جلسه بعد.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
173_468901_1280.zip4.6 MB