کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی بخوانیم اول ابتدایی جنگل(گ)

 دانلود درس پژوهی بخوانیم اول ابتدایی جنگل(گ)

 دانلود درس پژوهی بخوانیم اول ابتدایی جنگل(گ)کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 25

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی ←

تقویت مهارت زبانی و صدا و نشانه (ﮔ  گ)  اهداف جزیی←                                                  1- صدای ( ﮔ گ )را در اول و آخر کلمات تشخیص دهد.      دانستنی ها ←        2- چند کلمه که در اول یا آخر آنها حرف( ﮔ گ ) دارد را نام ببرد.                                         3- نام چند حیوان را که ( ﮔ گ) در اسم آنها به کار رفته را نام ببرد.                                              1- آشنایی با چند حیوانات وحشی جنگل و ابراز علاقه.                  نگرش ←        2- آشنایی با حیوانات اهلی که در محل زندگی انسانها زندگی می کنند.                                          3- حرف ﮔ گ را با شور و علاقه با همکاری گروه در کارت ها پیدا کند.                                                          1- بتواند با خمیر بازی شکل ﮔ گ را بر روی میز درست کند.                           مهارت ←      2- بتواند در دفتر روزنامه حرف ﮔ  گ را پیدا کند.   3- حرف ﮔ گ را بتواند روی کارت بنویسد و در آلبوم قرار دهد.  ارزشیابی تشخیصی ← پرسش از دانش آموزان از دوروس قبل و از جدول الفبا که مطمئن شویم حروف خوانده شده را به خوبی یاد گرفته اند.  -         سلام و احوالپرسی- دقت در رفتارهای دانش آموزان- حضور و غیاب – بررسی تکالیف.  روش تدریس ← گروهی – پرسش و پاسخ – تخیل هدایت شده.  ایجاد انگیزه ←گام اول ←بعد از رفتارهای ورودی بچه هارا به حیاط می آوریم و بازی عمو زنجیر باف را می خوانیم و در قاب این بازی اسم حیوانات و صدای آنها را بچه ها تکرار می کنند و یک آمادگی برای درس ایجاد می شود.  ارائه درس← گام دوم ← با قرار دادن پازل هایی که از حیوانات طراحی شده در اختیار دانش آموزان از آنها می خواهیم قطعات پازل را به هم بچسبانند  و شکل مورد نظر را با مشورت اعضای گروه بگویند و با تشویق گروه ها پازل های آماده شده را پای تابلو نصب شود و گروه ها با نام همان حیوانات نامگذاری می شوند و اسم حیوانات را نام ببرند.  گام سوم ← پس از دانش آموزان می خواهیم که به اتفاق همدیگر دوست دارید به یک سفر خیالی برویم. حالا چشم هابسته. فکر کنید حالا توی یک جنگل سرسبز هستید. چه درختهای زیبایی در حال تکان خوردن است. بچه ها می دانید چه چیزی این درختان را حرکت می دهند  (باد)  آفرین درست گفتید حالا بچه ها چه خرگوش نازی چه زیباست . بچه ها اون طرف چه می بینید. گوزن ها چه قدر زیبا هستند. شیر، پلنگ، آقا یک دفعه پیش ما نیایند و خطری برای ما نداشته باشد و گفتن آقا گرگ ، شیر، پلنگ حیوانات وحشی هستند  ما می ترسیم  دارد به طرف من می آید. شور خاصی در کلاس ایجاد می شود. خوش گذشت بچه ها حالا که سفر به شما خوش گذشت به سئوالات من پاسخ دهید چه حیواناتی را با هم دید گروه ها با هم مشورت کنید و به من بگویید. 1 دقیقه وقت دارید.  گام چهارم ← گروه ها اسم حیواناتی را که در جنگل دیده بودند.می گویند ومعلم پای تابلو مینویسد.  گرگ، شیر، پلنگ، کانگارو، گوزن  حالا بچه ها خوب نگاه کنید کدام یک از این کلمات ﮔ گ دارند و کدام اصلاً ندارند را مشخص کنید و درکاغذهایی که دارید ﮔ گ را بنویسید. سپس معلم با رنگ قرمز حروف ﮔ گ را در کلمات با رنگ قرمزمی نویسید و متذکر می شود که ( ﮔ ) غیر آخر را اول کلمه، وسط کلمه می آید ولی آخر کلمه نمی آید ولی (گ) آخر  آخر میاد همیشه به غیر از این نمیشه.  گام پنجم ← درس جنگل را در کلاس بخوانیم یک بار می خوانیم و از بچه ها می خواهیم بعد از ما تکرار کنند و این کار را با چند دانش آموز تکرار می کنیم. بعد ماژیک ها را در اختیار بچه ها قرار می دهیم. و از آنها می خواهیم ﮔ گ را روی کارت ها بنویسد. و در آلبوم قرار دهند.  و معلم نیز بنویسد  و در جدول الفبا با دست زدن بچه ها مهمان جدید را قرار دهند . زنگ بعد مراجعه به کتاب بنویسیم.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
176_468916_2886.zip4.6 MB