کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی کدام کشورها با کشور ایران همسایه اند؟

 دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی کدام کشورها با کشور ایران همسایه اند؟

 دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی کدام کشورها با کشور ایران همسایه اند؟ کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 27

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی ←

پرورش انسان فراملی ( آشنایی با کشورهای همسایه)    اهداف جزیی ←                                        1- همسایه های شرقی ایران را نام ببرید.     دانش ←          2- همسایه های غربی ایران را نام ببرید.                                3- همسایه های شمال کشور ایران را نام ببرید.      4- همسایه های جنوبی کشور ایران را نام ببرید.        1- با مفهوم همسایه آشنا می شود.      نگرش ←       2- علاقمند به فعالیت گروهی در کلاس است.                               3- با مفهوم مرز و دفاع آشنا می شود.      مهارت ←  1- روی نقشه کشورهای همسایه ایران را پیدا کند.  روش تدریس ← تدریس کارایی تیم   وسایل مورد نیاز ← نقشه – کره جغرافیا- کتاب  - سلام واحوالپرسی – دقت در رفتارهای دانش آموزان- حضور و غیاب- برری تکالیف   ارزشیابی تشخیصی ← پرسش از درس گذشته با موضوع صنایع ایران  ایجاد انگیزه ← به همراه داشتن نقشه جغرافیا و کره در هنگام ورود به کلاس و آوردن یکی از دوستان به کلاس و معرفی کردن آن به بچه ها که ایشان یکی از همسایه های ما هستند.  ارائه درس ← گام اول ← از نقشه ای که در شماره 27 از کشور ایران و همسایه ها کشیده شده است به تعداد دانش آموزان کپی می زنیم و در اختیار آنها قرار می دهیم و از آنها می خواهیم به دقت به نقشه نگاه کنند  خطوط و مسیر مرز های کشور ایران را بدقت نگاه کنند و همسایه های کشور ایران را بدرستی مطالعه کنند..  گام دوم ← طراحی سوالات از قبیل موارد زیر دراختیار بچه ها قرار می دهیم. و از آنها می خواهیم که بدقت سوالات را بخوانند به صورت فردی پاسخ سوالات را علامت بزنند.  1- در شمال ایران کدام کشور قرار دارد؟  1نمره  پاکستان□        افغانستان□        ترکمنستان□           عراق□  2- در جنوب کشور ایران کدام کشور قرار دارد؟  1نمره  یمن □             عراق  □             ترکیه □             پاکستان □  3- همسایه های شرقی کشور کدامند؟  1نمره  عراق □           افغانستان □            ارمنستان  □         عربستان □  4- کدام کشورهای زیر همسایه های شمال ایران هستند؟  ترکمنستان □          جمهوری آذربایجان □            ترکیه  □             همه موارد□  5- کدام گروه از کشورهای زیر همسایه های شرقی ایران هستند؟  ترکیه- افغانستان □         عراق – عمان □                 افغانستان- پاکستان □           عراق و سوریه □  6- همسایه های جنوب کشور اران را نام برید؟ 2نمره  7- همسایه های غرب کشور ایران را نام ببرید؟  2نمره     8- بیشترین مساحت غرب ایران با کدام کشور است؟  2نمره  پس از پاسخگویی دانش آموزان به صورت فردی به سوالات برگه های سوال را جمع می کنیم و نمره ی هر فرد را در برگه یادداشت می کنیم.  گام سوم ← در این مرحله دوباره همان سوالات را در اختیار گروه ها قرار می دهیم و از آنها می خواهیم که سوالات را با مشورت یکدیگر پاسخ دهند و وقتی دانش آموزان مشغول مشورت و پاسخگویی به سوالات هستند معلم جدول زیر را روی تابلو رسم می کند نمرات را طبق موضوعات هر ردیف قرار می دهد.                                                 تیم     تیم 1     تیم 2      تیم 3                                  پایین ترین نمره فرد ی                                                    بالاترین  نمره فردی                                                    معدل نمرات فردی                                                    نمره ی تیم                      100 ×                                         = کارآیی تیم                                                     رتبه                                                  رتبه ی پیشرفت                       دانش آموزان به صورت گروهی به سوالات پاسخ می دهند و معلم نمرات را یادداشت می کند و طبق فرمول کارایی هر تیم را اعلام می کند. و تیم هتیی قوی هستند که نمرات گروهی از نمرات فردی آنها بیشتر شده باشد.  گام چهارم ← معلم در پایان از مطالب درس یک جمع بندی مفید شامل اینکه روی تابلو نقشه ی کشور ایران را نصب می کند و یک تصویر چهار جهت اصلی ← شمال ← شرق ← غرب را ترسیم می کند و از روی نقشه همسایه های ایران را معرفی می کند و مرز کشور ایران را با کشورهای همسایه را دقیقاً به دانش آموزان نشان می دهد. و از کره جغرافیا نیز برای تفهیم بیشتر استفاده می کند.    ارزشیابی پایانی ← با طرح سوالاتی از قبیل 1- در شمال کشور ایران کدام کشورها قرار دارند؟      2- درشرق کشور کدام همسایه ها قرار دارند؟    3- در غرب کشور ایران چه کشورهایی قرار دارند؟   4- در جنوب کشور کدام همسایه ها قرار دارند و از دانش آموزان می خواهیم سوالات پایان کتاب یا درس را پاسخ بگویند.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
179_468931_4008.zip4.6 MB