کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی ریاضی اول ابتدایی تقارن

دانلود درس پژوهی ریاضی اول ابتدایی تقارن

دانلود درس پژوهی ریاضی اول ابتدایی تقارن کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 32

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

  اهداف کلی:

آشنایی با مفهوم تقارن  اهداف جزئی:1- دانش آموزان بتوانند اشیا متقارن راشناسایی کنند  2-فراگیران بتوانند ازخط کش برای رسم خط تقارن استفاده کنند   3-فراگیران بتوانند مربع های شگفت انگیز 6×6 راتکمیل کنند  4- توانایی رنگ کردن شکلهای متقارن را به دست آورند   اهداف رفتاری:  1-دانش آموزان بتوانند چندنمونه ازاشیا متقارن محیط اطراف خودرا نام ببرند (دانشی)  2-فراگیران بتوانند باکمک گروه خود ویژگی اشکال متقارن را توضیح دهند (دانشی)  3- دانش آموزان بتوانند یک شکل متقارن دراطراف خود راپیدا کنند ونقاشی آن رابکشند(مهارتی)  4-فراگیران بتوانند تقارن دست وپاوچشم رانسبت به دوطرف بدن نشان دهند (مهارتی)  5-فراگیران نسبت به انجام کار گروهی وفهمیدن درس اشتیاق داشته باشند (نگرشی)  مواد آموزشی: تصاویر اشیا متقارن ازقبیل تصویر پروانه ،بادبادک، چهره انسان، برگ درخت ، میوه ی سیب وخط کش  رفتار ورودی: (برقراری ارتباط-حضوروغیاب)  معلم با وسایل آموزشی وارد کلاس میشود : سلام بچه های عزیزم -   سلام   - حالتون خوبه؟ بله  خداروشکر    خب خشگلای من بذارید حضورغیاب کنیم ببینیم همه توی کلاس هستند    ارزشیابی ورودی (ارزشیابی ورودی –تشخیصی)  ارزشیابی ورودی: درس قبل (آموزش عد د6) :معلم  ازتعدادی از فراگیران درس پیش را میپرسد:  پسر خوبم بیا پایه تابلو این تمرینو حلش کن  ارزشیابی تشخیصی: درسال گذشته بااشکال متقارن کارودرس  نداشتند ولی تمامی فراگیران اشکال متقارن رادر محیط اطراف خود دیده اند وآشنایی کمی دارند    گروه بندی : خب عزیزای من حالا من شمارو به 4گروه تقسیم میکنم هرکی توی گروه خودش بشینه  (به صورت دایره می نشینند،گروه پروانه،بادبادک، سیب وبرگ. باید افراد ضعیف وباهوش در یک گروه باشند)    ایجاد انگیزه: (گام اول گانیه)  معلم با تصاویر مختلف ازچهره انسان،بادبادک،سیب واردکلاس میشود وتصویریک پروانه ی نصفه را به تابلو نصب میکند    گام دوم گانیه: آگاه ساختن یادگیرنده ازهدف: بچه هانگاه کنید همه ی عکس ها کامل هستند اما این پروانه نصفش گم شده فکرمیکنید نصف دیگه اش چه جوریه یاچه شکلیه؟ پس بیاید درس امروز راگوش کنید تابفهمیم نصف دیگه اش مثل خودشه یانه ؟  گام سوم گانیه: یادآوری پیش نیازها  بچه ها خوب به صورت دوستتون نگاه کنید بگید کدوم قسمت هاش درست مثل همن؟    گام چهارم گانیه: تحریک ذهن فراگیران با موادآموزشی :  ارائه  درس:دراین مرحله ابتدامعلم به هرگروه ازفراگیران تصاویر مختلف پروانه ،سیب نصف شده دست وپا وبرگ میدهد وبه آنها می گوید اینها اشکال متقارن هستند بادقت این اشکال رامشاهده کنید  پس ازمشاهده کردن معلم به هرگروه می گوید:بچه ها یک کاغذ رااز وسط تاکنید  به طوری که دوطرف لبه کاغذ دقیقا روی هم بیفتد آفرین پسرای خوب حالا دوطرف کاغذرو بارنگ های دلخواه رنگذ آمیزی کنید طوریکه پس تاکردن قسمت های مثل هم روی هم بیفتد  آفرین به دقتتون حالا باهمدیگه  چندتا شکل متقارنو درصورت دوستتون یا اطرافتون پیداکنید بعد نقاشی اونو بکشید (برای تفهیم بیشتر درس)  سپس معلم نقاشی هارو به تابلو می چسباند (برای تفهیم بیشتر) سپس هریک از گروها نقاشی های همدیگر رامقایسه میکنند و غلط هاشو پیدامی کنند تا فهمشون از درس کامل بشود  جمع بندی : آموزگار با کمک دانش آموزان وباپرسیدن سوالاتی مطالب راجمع بندی  میکند ودرصورت نیاز مطالبی را  برای تکمیل  اطلاعات ارائه میدهد.    گام پنجم گانیه :معنی دارکردن تمام جملات رمز گذاری شده:  دراین مرحله یکی از گروه ها ازمعلم میپرسد که آیا دو طرف شکلهای متقارن به یک اندازه است؟  معلم باپرسیدن اینکه آیا دوست داری باخط کش اندازه بگیری تا بفهمی ،دانش آموز رابسمت استفاده ازخط کش برای رسیدن به جواب  سوال خود هدایت می کند   آفرین پسر خوب که اینقدر با دقتی  گام ششم گانیه  فراخوان عملکرد:  آموزگار:بچه ها حالا صفحه 68کتابو باز کنید ومربع های شگفت انگیز 6×6 راکامل کنید ( آموزگار به فراگیران توضیح می دهد که  همه ی مربع هاباید پرشوند  یعنی باید کامل بشوند وآنان را راهنمایی میکند که به سطر وستون  جدول توجه بکنند ) آموزگار به هرگروه سر میزند  واگر لازم بود فراگیران را راهنمایی میکند    گام هفتم گانیه تدارک بازخورد :  آفرین به همه ی شما که باکمک هم فهمیدید که شکلهای متقارن چه ویژگی دارند؛ معلم درمیان گروه ها قدم می زند و به تلاش فراگیران بازخورد می دهد بالبخند وتشویق کردن  ارزشیابی تکوینی ومرور درس  :آموزگار تصاویر متقارن را به دیوارنصب میکند ومیگوید:بچه ها تک تک بیاد با خط کش خط تقارن شکل هارو رسم کنید   آفرین عزیزای من که اینقدر منظم هستید  گام هشتم گانیه : ارزشیابی عملکرد: (ارزشیابیی پایانی)  آموزگار سوالاتی  رامیپرسد :  1-چند شکل متقارن نام ببرید                      2- ویژگی اشکال متقارن چیه؟    گام نهم گانیه :افزایش یادگییری وانتقال  تکلیف خلاقانه: پسرای  خوبم برای جلسه آینده چند تا عکس متقارن پیدا کنید و باخط کش  ازوسط نصفشون کنید وجداش کنید سپس نصف بقه رو خودتون بکشید وبه کلاس بیاورید.  بسمه تعالی  عنوان تدریس:برنامه ی روزانه ی متعادل         پایه و مقطع:ششم ابتدایی  کتاب:مطالعات اجتماعی        محل تدریس:کلاس درس      نام مدرس:  روش تدریس:9گام گانیه براساس روش تفکر استقرایی    اهداف کلی:  درک برنامه ی روزانه ی متعادل  اهداف جزئی:  فراگیران با یک برنامه ی روزانه آشنا شوند.  آشنایی فراگیران با چگونگی گردآوری برنامه ی درسی خود.  آشنایی فراگیران با ویژگی های برنامه ی متعادل.  اهداف رفتاری:  فراگیران باید بتوانند ویژگی های یک برنامه ی روزانه ی متعادل را بیان کنند.(دانشی)  فراگیران باید بتوانند یک برنامه ی روزانه ی متعادل برای خود رسم کنند.(مهارتی)  فراگیران باید نسبت به یادگیری ترسیم برنامه ی روزانه ی متعادل علاقه نشان دهند.(نگرشی)  فراگیران باید نسبت به نظرات دیگران احترام بگذارند.(نگرشی)   مواد آموزشی:  کتاب درسی,تخته ی کلاس,ماژیکهای رنگی  رفتار ورودی:  معلم با چهره ای غمگین وارد کلاس می شود.  - سلام بچه ها  - سلام  - خوب هستین؟  - بله  - شکرخدا.حالا حضور و غیاب کنیم ببینیم همه سر کلاس حاضر هستن؟  اسامی فراگیران خوانده می شود.  ارزشیابی ورودی:  درس جلسه ی قبل(چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد؟)از تعدادی از فراگیران به انتخاب معلم پرسیده میشود.  ارزشیابی تشخیصی:  فراگیران در سال های گذشته مطلبی در رابطه با برنامه ی روزانه نداشتند اما با برنامه ی هفتگی مدرسه آشنا هستند.  (گام اول گانیه)ایجاد انگیزه:  - بچه ها یادتون هست که من دیروز به شما چه قولی دادم؟  - بله خانوم قرار بود شما امروز برای ما کتاب داستان بیاورید و باهم بخوانیم.  - درسته.ولی دخترای خوبم یه مشکلی پیش اومد که من نتونستم برم کتابخونه و برای شما کتاب امانت بگیرم.متاسفم  - چه مشکلی خانوم؟  - من برنامه ریزی کرده بودم که برم ولی برنامه ام اشتباه بود و نتونستم برم.  (گام دوم گانیه)آگاه ساختن از هدف:  - بچه ها شما تا حالا برای کارایی که روزانه می خواهید انجام بدید برنامه ریزی کردید؟  - من یکبار به کمک مادرم برای روزی که تعطیل بودم برنامه ریزی کردم ولی مثل شما اشتباه شد و نتونستم کارهامو به موقع انجام بدم.  - فهمیدی اشتبات چی بود دخترم؟  - نه  - دخترای باهوش دوست دارید یاد بگیرید که چطور یه برنامه ی خوب واسه روزای خوبمون بنویسیم؟  - فراگیران همگی با صدای بلند: بله  (گام سوم گانیه)یادآوری پیش نیازها:  - بچه هابرنامه ی هفتگی مدرسه رو دیدید.میدونید چرا بهش میگن برنامه ی هفتگی؟  - چون برای یک هفته اس.  - آفرین.حالا چرا به برنامه ی روزانه میگن روزانه؟  - چون برای یه روز.  - احسنت.کی میتونه بگه یه روز چند ساعته؟  - 24 ساعت.  (گام چهارم)ارائه محرک:  - بچه ها برای درست کردن برنامه روزانه از شکل استفاده میکنیم.  معلم یک دایره ی بزرگ روی تخته میکشد.  - دخترای خوبم دایره رو به چند قسمت باید تقسیم کنیم تا برنامه مون درست باشه؟  - 24 قسمت  - آفرین دخترم ولی چرا 24 قسمت؟  - چون یک روز 24 ساعته.  - آفرین به دخترای زرنگ.  معلم به کمک فراگیران برای کارهایی که در طول روز انجام می دهند قسمت هایی از دایره را جدا میکنند و با ماژیک های رنگی قسمت های انتخاب شده را رنگ میکنند.  - بچه ها هرکسی برنامه ی روزانه ی خودشو روی کاربرگه ی شماره 17 کتاب کار,نقاشی کنه.  معلم نمودار فراگیران را میبیند و از چند نفر آنها می خواهد که برنامه ی خود را بخوانند و فراگیران دیگر برنامه ها را مقایسه کنند و تفاوت ها و شباهت ها را بیان کنند.     (گام پنجم گانیه)راهنمایی یادگیری:  - بچه ها کسی میتونه بگه واسه این که یه برنامه ی خیلی خوبی داشته باشیم باید چیکار کنیم؟  - باید هرکاری رو موقع خودش انجام بدیم.  - درسته.اما میتونید بیشتر توضیح بدید؟  - یعنی برای هر کاری به اندازه ی خودش وقت بذاریم.  - آفرین  معلم برنامه ی دیروز خود را به دانش آموزان نشان می دهد.  - حالا مشکل برنامه ی دیروزمنوفهمیدید؟  - بله خانوم شما برای کاراتون وقت مناسب نذاشتید.  - هزار آفرین حالا همه یاد گرفتیم که برای کارامون به اندازه وقت بذاریم,ولی اگه وقت به اندازه کافی نذاریم چی میشه؟  - نمیتونیم همه ی کارامونو به موقع انجام بدیم.  (گام ششم گانیه)فراخوان عملکرد:  - بچه ها حالا به صورت گروهی یک برنامه ی روزانه ی خوب ومتعادل رسم کنید و باهم مشورت کنید که در چه مواقعی به برنامه ی روزانه بیشتر احتیاج داریم و ویژگی های برنامه ی خوب را بنویسید.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
195_469055_2674.zip4.6 MB