کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی علوم سوم ابتدایی مواد اطراف ما

 دانلود درس پژوهی علوم سوم ابتدایی مواد اطراف ما

 دانلود درس پژوهی علوم سوم ابتدایی مواد اطراف ما کامل و اماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 28

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف کلی:

مواد اطراف ما اهداف جزئی: 1. فراگیر با حالت های جامد مایع گاز آشنا باشد. 2. فراگیران بتوانند خصوصیات گاز را بیان کنند. 3. فراگیران با انواع مختلف جامد مایع گاز آشنا شوند. اهداف رفتاری: 1. فراگیران بتوانند کاربرد خاصیت گاز را بیان کنند.(نگرشی) 2. فراگیران بتوانند با جستجو در محیط اجسامی که جامد مایع گاز هستند بیابند.(مهارتی) 3. فراگیران نسبت به انجام کار گروهی اشتیاق داشته باشند.( نگرشی) 4. فراگیران بتوانند انواع حالت های مواد را نام ببرند. (دانشی) 5. فراگیران بتوانند با آزمایش حباب بسازند.( مهارتی) 6. فراگیران بتوانند در گروه همکاری کنند. (نگرشی)    مواد آموزشی:  یک تکه صابون، یک لیوان آب گرم، رنده، لوله خودکار، بادکنک، آب سرد، مداد نکات ایمنی:  1. هنگام استفاده از رنده کراقب دست هایشان باشند که زخمی نشود. 2. در هنگام کار با وسایل با دوستان خود شوخی نکنند خطرناک است. رفتار ورودی: (برقراری ارتباط، حضور و غیاب) معلم با یک بادکنک وارد کلاس می شود. معلم: سلام دخترای گلم بچه ها: سلام معلم: حالتون خوبه؟ بچه ها: بله معلم: خداروشکر، حضور و غیاب کنیم ببینیم همه سرکلاس هستند. اسامی دختران به تعداد فراگیران نام برده می شود. ارزشیابی ورودی( تشخیصی) ارزشیابی ورودی درس قبل ( خوراکی ها) از تعدادی به انتخاب معلم پرسیده می شود. ارزشیابی تشخیصی در سال گذشته به صورت کلی با مواد آشنا شده اند و تمامی کودکان با بادکنک و حباب ساختن آشنایی دارند.    گروه بندی: خب بچه ها من به چهار گروه دسته بندی گردم هر کس تو گروه خودش بشینه (اختیاری نیست براساس سطح معلومات هر گروه هم شاگرد قوی و ضعیف) گام اول گانیه ( ایجاد انگیزه) معلم با یک بادکنک وارد کلاس می شود و در حین جا به جایی بادکنک ( با سوزن طوری که بچه ها متوجه نشوند) بادش خالی می شود کوچک می شود وصدا می دهد. معلم ماجرا را اینگونه می خواهد...  گام دوم گانیه (آگاه ساختن یادگیرنده از هدف) بچه ها چرا بادکنک کوچک شد؟ چطوری دوباره میشه بزرگش کرد؟ توی بادکنک چی بود که صدا رو ایجاد کرد؟ اگه درس امروزو خوب گوش کنید جواب این معما رو پیدا می کنید گام سوم گانیه( یادآوری پیش نیازها) بعضی از بچه ها می خواهند که بادکنک را فوت کنند اما عزیزای من اینطوری نمی فهمیم که صدا از کجا اومد و بادش کجا رفت؟ به درس گوش بدید تا راه حل رو پیدا کنید. گام چهارم گانیه (تحریک ذهن دانش آموزان) مواد آموزشی وسایلی که گفته بودم با خودتون بیارید رو بذارید روی میز عزیزای من 10 دقیقه زمان دارید تا با وسایلتون حباب درست کنید. دانش اموزان تکه صابون را با احتیاط رنده می کنند و در لیوان آب گرم می ریزند (با راهنمایی معلم) و با لوله خودکار سعی می کنند دایره های بزرگ و کوچک در آورند اما هرچه تلاش می کنند به نتیجه نمی رسند تا بار دوم دانش آموز  در لوله خودکار هوا وارد می کند م حباب درست می کند.  حالا بچه ها خوب فکر کنید و به من بگید چرا بار اول نتونستید حباب درست کنید بار دوم موفق شدید؟   گام پنجم گانیه ( معنی دار کردن تمام جملات رمز گذاری شده)  مفاهیم به هم زنجیر و به یک اصل می رسند و اصول را کنار هم می گذارند تک تک گروه به این اشاره می کنند که بار اول به لوله خودکار هوا و فشار کمی وارد کردیم که باعث میشد حباب سریع متلاشی شود ما بار دوم هوای بیشتری وارد کردیم و لوله را بیشتر وارد آب صابون کردیم تا کاملا کفی شود حباب درست شد. آفرین دخترای باهوش من گام ششم گانیه (فراخوان عملکرد) بارش مغزی  بسته آموزشی( بادکنک،لیوان، و آب) را در بین گروه توزیع می کنیم و در حین پخش توضیحات لازم را می دهیم. خب دخترای من با توجه به وسایلی که دارید آزمایش کنید توی لیوان هاتون آب بریزید  و بادکنک را باد کنید و ببینید هرکدوم چه حالتی از مواد دارد؟ و چقدر در ظرفش پخش می شود؟ سر میز میرویم و اگر توضیحات لازم داشتند راهنمایی می کنیم. گام هفتم گانیه (تدارک بازخورد) آفرین به همه شما دخترای باهوشم،  خوب به بادکنک و لیوان نکاه کردید؟ هرکدوم چه حالتی از مواد است و چقدر در ظرفش پخش می شود؟ آفرین درسته آب لیوان مایع و بادکنک جامد و هوای توی بادکنک گاز است. آب به اندازه ظرفش پخش می شود ولی گاز در هوا و در همه جا پخش می شود.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
204_470019_7865.zip4.6 MB