کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی گوشه

 دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی گوشه

 دانلود درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی گوشه کامل و اماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 26

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

اهداف کلی:

اشنایی با مفهوم گوشه(زاویه) اهداف جزئی: 1. دانش اموز با مفهوم گوشه اشنا شود. 2. بتوانند گوشه را در شکلهای مختلف پیدا کنن. 3. با گونیا اشنا شوند.بتوانند با ان کارکنند. اهداف رفتاری: 1. با مفهوم گوشه اشنا شوند و بتوانند انرا در شکلهای مختلف پیداکنند.(مهارتی و دانشی) 2. بتوانند گوشه را تشخیص دهندو انرا رنگ کنند.(مهارت) 3. با گونیا اشنا شوند.(دانش) 4. نحوه ی کار با این ابزار را یاد بگیرند.(مهارت) 5. بتوانند در دفتر خود با استفاده از گونیا گوشه بکشند و گوشه راست و گوشه های غیر راست انرا تحلیل کنند.(مهارت) 6. بتوانند گوشه را در محل زندگی و اطراف پیدا کنند.(مهارت) رفتار ورودی: معلم با روی گشاده وارد کلاس میشود سلام و احوالپرسی میکند در حالی ک یک گونیای بزرگ در دست دارد که باعث ایجاد انگیزه و کنجکاوی در بچه ها میشود. معلم:سلام بچه ها؟ حالتون خوبه؟ دماغتون چاقه؟ بچه ها: بله.... دفتر حضور غیاب را باز میکند و  نام بچه ها را میخواند وبا انها ارتباط چشمی برقرار میکند.: فاطمه جون؟ حاضر زهرا خانم؟ حاضر . . . (3دقیقه حدودا) ارزشیابی ورودی: حالا تکالیف و تمارین جلسه قبل رو بذارین روی میز تا باهم حل کنیم.هرکس تو گروه خودش بشینه. شاگردان را پای تابلو می اوریم و تمارین صفحه ی  93_95 را به انها میگوییم تا حل کنند.سپس معلم رفع نقص میکند.(10دقیقه) ایجاد انگیزه: معلم گونیای بزرگی را که از ازمایشگاه مدرسه اورده بود به بچه ها نشان میدهد.میپرسد : بچه ها کی میدونه این چه وسیله ایه؟ کسی تا حالا اینو دیده؟ بچه ها: بله خانوم! تعدادی از بچه ها گونیا را دیده اند اما نام و کاربرد انرا درست نمیدانند. اجرای تدریس : معلم:بچه ها این وسیله ای که می بینید نامش گونیا است. امروز درس ما راجع به گوشه است .این وسیله به درس امروز ما مربوط میشه. امروز میخواهیم بدونیم گوشه چیه و یاد بگیریم تو شکلهای مختلف گوشه رو پیدا کنیم. ارزشیابی تشخیصی: کسی در باره گوشه چیزی میدونه؟ میدونید گوشه چجوری ب وجود می اید؟....   بچه ها به کتابتون نگاه کنید. ببینید میتونید چندتا گوشه توش پیدا کنید.(زمان تقریبی3 دقیقه) اجرای ادامه ی تدریس: افرین بچه های باهوشم( بازخورد معلم و تقویت پاسخ های مثبت بچه ها).حالا همه حواسا به من باشه میخواهیم بریم سراغ درس اصلی... انتقال مفاهیم بصورت کلی(کل به جزء): قسمتی از صفحه که بین 2 نیم خط با مبدا مشترک محصور شده گوشه میگوییم.یعنی وقتی دو پاره خط همدیگرو قطع میکنند بین انها دو گوشه هم اندازه تشکیل میشه.سپس معلم با استفاده از پاورپونیت تصاویر مختلف تشکیل شدن دو گوشه را به بچه ها( بصورت نیمه مجرد) نشان میدهد. مفاهیم بصورت جزء جزء برای دانش اموزان توضیح داده میشود: معلم یک مثلث بزرگ را که قبلا تهیه کرده است به بچه ها نشان میدهد.انرا رو تخته نصب میکند و میگوید نگاه کنید بچه ها میخواهم گوشه های این مثلثو بهتون نشون بدم. این قسمتایی که دارم با ماژیک رنگ میکنم گوشه های مثلث ماست.که 3تا گوشه داره.(مرحله مجسم با مثال های عینی) (زمان 10 دقیقه حدودا) خب بچه ها صفحه ی 96 کتابو باز کنید به شکل ها نگاه کنید و گوشه هایی که داخل هر شکل میبینید بشمارید و زیر شکل بنویسید.اگه جایی مشکل پیدا کردین از دوستای همگروهی تون میتونید سوال کنید. معلم به همه یگروه ها سرکشی میکند.در هر گروه 1دقیقه مینشیند و بچه ها را راهنمایی میکند.(زمان تقریبی 5) خب بچه ها حالا همه حواساتونوجمع کنید میخوام ی نکته ی مهم بگم.همه به این گونیا نگاه کنید.این گوشه ی گونیا رو بهش میگویند گوشه ی راست.چون صافو مستقیمه وکج نیست ! حالا اگر دوباره به گوشه های کتابتون نگاه کنید میتونید  ببینید که گوشه هاش گوشه ی راسته ! صفحه ی 97 ریاضی تونو نگاه کنید که عکس گونیا کشیده. گوشه ی راستشو پیدا کنیدو رنگ کنید. ارزشیابی تکوینی : صفحه ی 98 کتابو باز کنید. تمرین 1تا 3را تو گروه هاتون حل کنید. هرگروهی زودتر حل کنه میتونه بیاد پای تخته. تقویت روابط بین گروهی : در عین حال که دانش اموزان مشغول حل تمارین هستند معلم به گروه ها سرکشی میکند او باید با تک تک دانش اموزان ارتباط برقرار کند.اگر سوالی داشتند با پرسش های راهنمایی کننده به انها پاسخ دهد. انها را با تشویق کردن و بازخوردهای مثبت ،به فعالیت های گروهی و تعامل با همگروهی ها علاقمند کند.( زمان تقریبی 10دقیقه) رفع نقص و مرور درس : بعد از اتمام کار گروهی معلم از افراد گروه میخواهد تا برای حل تمارین پای تخته بیایند . اگر نقص یا کج فهمی مشاهده کرد انرا بر طرف میکند.(زمان 5دقیقه) ارزشیابی پایانی : با استفاده از گونیا شکل های زیر را بکشید: 1. یک مثلث که یک گوشه ی راست دارد بکشید.1نمره 2. یک مربع که هر ضلع ان 4 سانتی متر است بکشید.1نمره 3. یک مستطیل که ضلع بزرگ ان 6 سانتی متر و ضلع کوچک ان 4 سانتی متر است رسم کنید.2نمره   تکلیف خلاقانه: یک نقاشی بکشید و خطوط داخل نقاشی رو با خط کش یا گونیا رسم کنید. بعد از کامل شدن نقاشی گوشه هایی ک تو نقاشی تون ایجاد شده را دورش با مداد رنگی قرمز خط بکشید.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندي نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
206_470039_6075.zip4.6 MB