کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به درس تاریخ و مباحث تاریخی علاقه مند سازم ؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان   را به  درس تاریخ و مباحث تاریخی علاقه مند سازم ؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان   را به  درس تاریخ و مباحث تاریخی علاقه مند سازم  بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 21

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

بیان مسأله

بسیاری از مورخان، محققان و دانشمندان ایران و جهان با اذعان به علم بودن تاریخ و حتی قبول آن به عنوان مادر علوم نقش قابل توجه و انکارناپذیر تاریخ در زندگی بشر را گوشزد کرده و بر این مسائل اتفاق نظر دارند که تاریخ عبرت آموز بوده و می تواند با یادآوری اشتباهات بزرگ گذشته، انسانیت را از تکرار (لااقل عمدی و اختیاری) آن ها باز دارد. به علاوه تاریخ تجربه گذشته را به تجربه کنونی   می افزاید و زندگی را پرمایه تر می کند. اتکا بر تجارب گذشته غالباً اخذ تصمیم را در زندگی روزانه آسان می کند و چونان چراغی برای راه آینده ما عمل می نماید. (اصغر پور،1383،ص 12) حس تاریخی لازمه ی حیات و بقای ملت ها به شمار می آید. هر ملتی با اتکا به شخص ها،     حماسه ها، کتاب ها، شعرها، یادآوری خطرات و صدمات گذشته، بزرگداشت پیروزی ها و تجلیل از قهرمانان و ... هم در شکل گیری این حس و هم در تقویت هر چه بیش تر و مداوم آن می کوشد. ملت ما و دیگر ملت های بزرگ جهان به اتکای همین حس تاریخی است که در تاریخ دوام آورده اند و در برهه هایی، صاحب آوازه و افتخار شده اند. تضعیف این حس را باید خطری جدی در حیات عالی هر کشور دانست.دلایل مهم اهمیت تاریخ عبارتند از: 1ـ تاریخ هرگز تکرار نمی شود چرا که تکرار آن در معنی بازگشت زمان های سپری شده و تمام لوازم و تعلقات آن خواهد بود. اما انسان که به تعبیر قرآن ظلوم جهول است همواره دوست دارد هر راه حل را و گر چند به بن بست رسیده باشد دوباره تجربه کند یعنی خطاهای گذشته را دوباره مرتکب     می شود، با این پندار که چون از دست او صادر می شود دیگر خطا نیست و تکرار خطا را تکرار تاریخ می پندارد. [دکتر زرین کوب] 2ـ انسان تاریخی انسان عزیزی است، وجدانش بیش تر عاطفی است. [هگل] 3ـ خدا انسان را آزاد گذاشته تا تاریخ خود را بسازد و نقش خدا، در تاریخ فرستادن پیام آوران خود یعنی پیامبران است که آن ها هم وظیفه دارند انسان را آگاه سازند که خدایی هست و از خطا باز دارد. [اریک فروم] 4ـ مورخ مانند بازپرس است که برای قاضی تاریخ مدرک جمع آوری می کند، و قاضی همان نوشته و یا کتاب تاریخ است. [توماس کارلایل اسکاتلندی] 5ـ خواندن تاریخ حس میهن پرستی را در مردم یک کشور برمی انگیزد. [رومن گیرشمن] 6ـ تاریخ دنیا به هم پیوسته و یک لحظه قطع نمی شود و در یک حالی هر لحظه آن نیز مستقل است هیچ واقعه ای تکرار نمی شود و مشابه و نمونه ندارد. آری، تاریخ تکرار مکررات هست ولی بر خلاف تصور قبلی هرگز تکرار نمی شود. هر واقعه ای در تاریخ منحصر به فرد است زیرا تنها در یک زمان، و تنها در یک مکان و توسط انسان های معلومی به وجود آمده که دیگر وجود ندارد.       [دکتر باستانی پاریزی] 7ـ اخبار تاریخی احکام نیست، بلکه اظهاراتی مثبت یا منفی درباره رویدادهاست. این اظهارات به نفسه ممکن است درست یا نادرست باشد. این تعریف دستوری و منطقی آن هاست. شیوه انتقادی به این اظهارات باید با این پرسش آغاز شود که آیا وقوع چنین رویدادهایی ممکن بوده است یا نه، و این پرسش، باید مقدم بر هر چیز باشد، زیرا همین که عدم امکان وقوع حوادث محرز گردید انتقاد از مراجعی که آن ها را نقل کرده اند بی فایده است. از این رو در حالی که علم حدیث دامنه ی خود را به جرح و تعدیل اخبار محدود می کند، تاریخ باید، هم تحقیق درباره طبایع حوادث و هم جرح و تعدیل را در مورد اخبار به کار ببرد.  (خیراندیش،1384،ص 124) 8ـ   یکی بر تربتی فریاد می کرد               که اینان پادشاهان جهانند       بگفتم تخته برکن زگورش                 ببین تا پادشه یا پاسبانند       بگفتا برکندن چه حاصل                   همین دانم که مشتی استخوانند       [سعدی] 

توصیف وضعیت موجود

  اینجانب   . لیسانس علوم اجتماعی دارای 25 سال سابقه کار در آموزش و پرورش هستم و هم اکنون 14 سال در هنرستان.....مشغول تدریس می باشم.از تمام مدتی که در آموزش و پرورش خدمت نموده ام ، 24 سال تدریس ویک سال دفتر دار بوده ام.و هم اکنون در سمت دبیر تاریخ در خدمت دانش آموزان هستم. هنرستان کار و دانش دخترانه .... 11دارای  کلاس است که از میان آنها  5 کلاس سوم و شش کلاس سوم هستند,  191 هنرجو دارای پایه های دوم و سوم رشته های نگارگری, خیاطی, تصویرسازی, اداری,گردشگری و معماری. در حال تحصیل می باشند. این هنرستان دارای 16 هنرآموز , 9 دبیر و 12 نفر کادر اجرایی می باشدو ضمنا دولتی و ثابت صبح می باشد. در ابتداي سال تحصیلی مدیر محترم جلسه ي شوراي دبیران  را تشکیل داد که اکثر دبیران  از جمله خود من هم در این جلسه شرکت نمودم. مدیر و معاونین هنرستان گزارشی از عملکرد سال تحصیلی سال قبل را ارائه دادند و از وضعیت درسی دانش آموزان و علاقه آنها به تحصیل صحبت کردند و خاطرنشان ساختند که این دانش آموزان این مدرسه از وضعيت درسي خوبی برخوردارنیستند .که البته در کلاس دوم نگارگری هم که تعداد آنها 18 نفر بود هیچ کدام از دانش آموزان علاقه ای نسبت به درس تاریخ از خود نشان نمی دادند. با شروع کلاس ها وقتی براي تدریس درس تاریخ   وارد کلاس دوم نگارگری شدم بعد از این که در مورد اهمیت درس تاریخ  براي آنها سخنرانی کردم. و در مورد فایده هاي تاریخ   براي زندگی شان در جهان امروز توضیحاتی دادم. در ضمن صحبت متوجه شدم که بیشتر دانش آموزان به همدیگر نگاه می کنند و زیر لب چیز هایی می گویند و حتی حرکاتی هم  دارند و گاهی مواقع با هم حرف می زدند. وقتی کلاس تمام شد دانش آموزان با سرعت از کلاس خارج شدند، این امر باعث تعجب من شد.جلسه بعدي قبل تدریس تدریس یک ارزشیابی تشخیصی از دانش آموزان کلاس دوم نگارگری به عمل آوردم نتیجه این آزمون به این صورت بود که از 18 نفر از دانش آموزان این کلاس فقط 3 نفر نمره بالاتر از حد متوسط گرفتند و نمره بقیه زیر حد متوسط بود.



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
1_509841_8540.zip53.2k