کافی نت دانشجو (فرهنگیان )

اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی

کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

تحليل محتواي کتابهاي درسي فارسي و علوم اجتماعي پايه ششم ابتدايي از حيث توجه به هويت ملي بر محور استانداردهاي مصوب

تحليل محتواي کتابهاي درسي فارسي و علوم اجتماعي پايه ششم ابتدايي از حيث توجه به هويت ملي بر محور  استانداردهاي مصوب

دانلود تحليل محتواي کتابهاي درسي فارسي و علوم اجتماعي پايه ششم ابتدايي از حيث توجه به هويت ملي بر محور  استانداردهاي مصوب بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 20

چکيده 

با توجه به اينکه يکي از ابزارهاي مهم آموزش و پرورش کشورمان کتابهاي درسي است ، کتابهاي درسي مي تواند در پرورش هويت ملي نقش موثري داشته باشد. بنابراين در اين پژوهش به تحليل کتب درسي از حيث توجه به هويت ملي در پايه ششم ابتدايي پرداخته مي شود. پژوهش حاضر از نوع توصيفي که درگروه تحقيقات کاربردي است . روش استفاده کيفي و به کمک تحليل محتواي متن که يکي از روشهاي علمي براي بررسي محتواي مدارک اسنادي است مي باشد. جامعه آماري کليه کتابهاي درسي پايه ششم ابتدايي مي باشد. روش نمونه گيري هدفمند، بر اين اساس کتابهاي فارسي و علوم اجتماعي به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي تجزيه و تحليل اطلاعات از آمار توصيفي (شامل : جدول فراواني ، ميانگين ، درصد و نمودار) استفاده شد. يافته هاي به دست آمده از پژوهش حاضر دلالت بر آن دارد که در کتاب هاي اجتماعي و فارسي بخوانيم به برخي نمادها مثل جغرافيا و مکان طبيعي _ ملي ، مشاهير ايراني و فرهنگ در حد نسبتاً مناسب توجه شده است . برخي نمادها مثل پرچم ، سرود ملي ، تقويم رسمي ، قوميت ، ادبيات ملي ، اساطير ايراني ، مکان تاريخي و ملي و هنر ايراني کم توجه شده است . و به برخي نماد ها مثل دين اصلا توجه نشده است . بنابراين طبق نتايج اين پژوهش محتواي (متن و تصوير) کتاب هاي اجتماعي و فارسي بخوانيم به طور متعادل و متوازن به موضوع نمادهاي هويت ملي نپرداخته است . 

  مقدمه

  آموزش و پرورش بستر توسعه انساني است و توسعه انساني کليد توسعه اقتصادي ، سياسي و اجتماعي است . دست اندرکاران حکومت و رهبران فکري جامه بايد بر اين نکته باور داشته باشند و براي رسيدن به توسعه انساني ،برنامه ريزي صـحيح و علمـي و هدفـدار و اقـدامات عملـي انجـام دهند. اين هدف تحقق پيدا نمي کند مگر با تقويت نظام آموزشي به ويژه آموزش و پرورش . نقشي که کتاب درسـي ، برنامـه تربيتـي مـدارس و معلمان مي توانند در تأمين هدف ، هويت آفريني و هويت باوري فرزندان اين سرزمين ايفا کننـد بسـيار بـزرگ و مهـم خواهـد بود(عليرضـايي ،    .(1385 هويت داراي انواع ، سطوح و سلسله مراتب مختلفي است اما در يک دسته بندي کلي مي توان دو نوع هويت را از يکديگر متمايز کـرد: هويـت فردي يعني همان چيزي که فرد به واسطه ويژگي ها، خصوصيات يگانه و منحصر به فرد خود مورد شناسايي قرار مـي گيـرد و در عـين حـال از ديگران متمايز مي شود و هويت جمعي که عبارت است از تعلق خاطر تعدادي از افراد به امور مشترک با عنواني خواص . چنـين تعلقـي موجـب احساس همبستگي و شکل گيري يک واحد جمعي مي شود که با عنوان ما از ماهاي ديگر جدا مي شـود. يکـي از جـامعترين بخشـهاي هويـت جمعي هويت ملي است که فراگيرترين و در عين حال مشروعترين سطح هويت در تمامي نظامهاي اجتماعي است (لقماني و خامسان ،١٣٨٩). 



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
10_512964_1028.zip97.3k