اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

اقدام پژوهی چگونه توانستم بوسیله راهکار های دانش آموز محور پرخاشگری و رفتار ناشایست و نامتعارف را در مقداد از بین ببرم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم  بوسیله راهکار های دانش آموز محور پرخاشگری و رفتار ناشایست و نامتعارف را در مقداد از بین ببرم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم  بوسیله راهکار های دانش آموز محور پرخاشگری و رفتار ناشایست و نامتعارف را در مقداد از بین ببرم؟ بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 20

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چكيده 

بى ترديد، شيوع پرخاشگرى  در ميان نوجوانان، موجب نگرانى بسيارى از خانواده ها، اوليا، مربيان و مسؤولان كشور است.گسترش روزافزون اين نابهنجارى رفتارى در شكل هاى گوناگون، بر زندگى فردى و اجتماعى انسان ها تاثيرات منفى گذاشته و آرامش و احساس ايمنى را مورد تهديد قرار مى دهد.شايد بتوان گفت كه فحش وناسزا گفتن در بين نوجوانان يكي از دغدغه هايي است كه خانواده ها از ان رنج مي برند چرا كه نگران آينده فرزندشان  ميباشند دراين تحقيق سعي بر آن شده است كه  عوامل ايجاد اين رفتار و راه حل هاي اساسي براي كاهش اين رفتار  نامتعارف  بيان شود.من در اين تحقيق  ابتدا به بيان   موضوع تحقيق پرداختم  وسپس  باتوصيف وضعيت موجود به بيان مسئله   وجمع آوري شواهدي مبني بروجود مشكل يا همان مسئله پرداختم  بعد از آن  به گرد اوري اطلاعات  از طريق مشاهده وياداشت برداري   وهمچنين از يافته هاي علمي ديگران استفاده شده است وبا استفاده از شيوه شش پرسش  يافته ها تجزيه و تحليل شده است راه حل هاي پيشنهادي  با مشاركت همكاران  بيان شده وپس از اعتبار سنجي توسط همكاران وشوراي دبيران   به مدت دو هفته  روز اجرا گرديد وبعداز ان مدت دوبار ه مورد ارزيابي قرار گرفت   ودر نهايت  نتيجه گيري منطقي  صورت گرفت   كه نتايج آن در اين تحقيق بيان شده است .            

  مقدمه

پرخاشگري واكنش كلي نسبت به ناكامي است هرچند افراد هميشه پاسخهاي پرخاشگرانه آشكار از خود نشان نمي دهند وآن ها را در وجود خود سركوب مي كنند. مثلا پسري كه  به وسيله يكي از همكلاسان خود مورد اهانت قرار گرفته غالبا به طور فيزيكي به او حمله ور مي شود.وفحش وناسزا ، زدوخوردها ودعوا هاي حياط مدرسه، خود نشانه هايي ازاين پرخاشگريهاست.  گروهي از روانشناسان معتقدند كه طبقات اجتماعي غير مرفه جامعه ،بيشتر از طبقات متوسط ومرفه جامعه احساسا ت پرخاشگرانه خود را ابراز وآشكار مي سازند. (نژاد, 1378) كارن هورني روانشناس معروف معتقد است كه سركوب همه احساسات پرخاشگرانه وخصمانه از نقطه نظر سلامت  روان بسيار بد وگاه خطر ناك است زيرا سركوب چنين احساساتي سر انجام به اضطراب و واكنشهاي عصبي مي انجامد  بنابراين پيشنهاد مي كند كه انسان بايد گهگاه احساسات خصمانه خويش را ابراز كند  تااز شدت فشار دروني جلوگيري به عمل آيد.  نكته مهم آنست كه همه افراد دچار احساسات پر خاشگرانه مي شوند وروانشناسان كانالهاي اجتماع پسند متعددي را براي تسكين ورهايي از اين احساسات بيان مي كنند كه به ويژه در مدارس مي توانند مور د استفاده قرار گيرند. ازجمله مسابقات ورزشي ، نقاشي،  نمايشنامه وغيره مي باشد. (نژاد, 1378)         

توصيف وضعيت موجود 

اینجانب ، دارای مدرک لیسانس ادبیات ، مدت ...... سال است که مشغول خدمت در نظام تعلیم و تربیت این مرزو بوم هستم . در حال حاضر پست سازمانی من معاونت آموزشگاه ....... می باشد .  .دراين مدرسه بين همكاران  جو بسيار صميمي وجود دارد ومدرسه اي  است داراي نظم و انضباط  . در كلاس سوم اين آموزشگاه دانش آموزي دارم بنام مقداد كه باتوجه به اينكه از نظر درسي  مشكلي ندارد  اما هنگامي كه درگروه قرار مي گيرد  بادوستانش  درگير مي شود  واز الفاظ ركيك ونا متعارف(فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان )  استفاده مي كند  كه اين عمل او باعث   رنجش وناراحتي دوستانش مي شود  من بارها با او صحبت كرده ام  ودليل  اين رفتار را از او سوال كر ده ام  واو هر بار جوابي  مي دهد  يك بار مي گويد دست خودم نيست   يا مي گويد نمي توانم ومن اورا بار ها راهنمايي كرده ام اما باز هم  این رفتار را از خود نشان مي دهد  واين عمل او  باعث  شده  كه بد نبال پيدا كردن  دلايل  اين رفتار او باشم   تا بتوانم آنرا شناسايي و بر طرف كنم      اين موضوع را  با مدير  وساير همكاران درميان گذاشتم  تانظر آنان را درمورد رفتار اين دانش آموزبدانم دفتر انضباطي مدرسه راهم  بررسي كردم  وباتوجه به نظر همكاران  و ارزيابي دفتر انضباطي  به اين نتيجه رسيدم كه اين دانش آموز تنها در كلاس من اين رفتار را ندارد   بلكه درساير كلاس ها وگروه ها نيز چنين رفتاري دارد به همين دليل اين مسّله  استفاده کردناز الفاظ ركيك ونا متعارف(فحش دادن به پدر ومادر دانش اموزان ) توسط این دانش آموز  توجه مرا بيشتر به خود جلب كرد  كه چرا  اين دانش آموز از اين الفاظ   استفاده مي كندو اين مسئله براي من به وجود آمد كه  من به عنوان يك معلم  چگونه مي توانم  اين رفتارپرخاشگري (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم  برطرف كنم؟  


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
moaven-amoozeshi02_594301_2463.zip31.9k