اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

اقدام پژوهی چگونه توانستم با تقویت مهارت های ارتباطی در آتوسا مشکل کم رویی او را حل نمایم

اقدام پژوهی چگونه توانستم با تقویت مهارت های ارتباطی در آتوسا مشکل کم رویی  او را  حل نمایم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با تقویت مهارت های ارتباطی در آتوسا مشکل کم رویی  او را  حل نمایم بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 28

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چكيده

مساله عزت نفس و خودارزشي از اساسي ترين عوامل در رشدمطلوب شخصيت كودكان و نوجوانان است و عدم اين عزت نفس سبب كمرويي شده عامل عمده عقب ماندگي وشكست و ناكامي در مراحل مختلفزندگي به شمار مي رود. هر كسي  ممكن است باموقعيت هاي نا خواسته و نا خوشايندي روبرو شود و نتواند با آنها مقابله كندو واكنش مناسبي از خود نشان دهد. (شارتيه ،براتيه ،ترجمه هوشيار ،رزم آرا ،1369كمرويي و راههاي درمان آن -انتشارات سپنچ) كمرويي به عنوان يك نقيصه جدي در زندگي فردي و اجتمايي است در هر جامعه درصد قابل توجهي از كودكان و نوجوانان و بزرگ سالان با اين اختلال  رفتاري و عامل باز دارنده رشد شخصيت اجتماعي مواجه هستند . جامعه ما نياز مند انسانهايي پويا ، كوشا، هوشمند و خلاق و متعهد و مسئوليت پذير است بنابر اين اساسي ترين آفات رشد متعدل در خانواده  ها  مي تواند در جامعه اسلامي فراگير شود ، بدون ترديد اختلال كمرويي قابل پيشگيري و درمان است.(افروز 1379روانشناسي كمرويي و روش هاي درمان-نشرفرهنگ اسلامي)  

  مقدمه

توجه خاص اولیاء و مربیان به مبانی تربیت اجتماعی و تقویت مهارت های ارتباطی، از اساسی ترین مسائل درپیشگیری و درمان کمرویی کودکان و نوجوانان است . در این تحقیق که اینجانب در مورد کمرویی یکی از دانش آموزان کلاس نهم انجام دادم پس ازاینکه این وضعیت را در این دانش اموز مشاهده نمودم به گردآوری اطلاعات از والدین و مدیر و دیگرهمکاران پرداختم و پس از اینکه با یکی از دوستان که مشاور بود تبادل نظر کردم به این مطلب دست یافتم که این دانش آموزبه دلیل اینکه فرزند اول بوده ودر کارها امر ونهی زیادی شده و همچنین از قبول مسئولیت ها تاحدی سر باز زده است این عوامل از جمله مهمترین عوامل کمرویی وی شده است . در این تحقیق با انجام این اقدامات که به والدین و دیگر همکاران این آموزشگاه اشاره کردم توانستیم تاحدیدر کاهش کمرویی این دانش آموز موثر باشیم : 1-   به خانواده او تذکر داده که در کار های منزل و خارج از منزل بیشتر اورا مشارکت دهیم 2-در سر کلاس و همچنید در منزل به او داشتن شهامت و عزت نفس را تلقین کنیم 3-در مدرسه و خصوصا در ساعت ورزش اورا در بازی و ورزش مشارکت بیشتری دادیم 4- به او در کلاس مسئولیت داده که گروه کلاسی درس کار و فناوری را بگرداند و از وی در کلاس سوال و جواب می کردم 5-در کلاس سایر دانش آموزان به علت ساکتی و کمحرفی وی اورا مورد تمسخر قرار می دادند که با این قبیل از دانش آموزان برخورد کرده و آنها را از انجام این کار باز داشتم 

معرفي خود

اينجانب ………….. ، فارغ التحصیل رشته کارشناسی ریاضی ، دارای ……… سابقه خدمت می باشم . تحقیق حاضر مربوط به یکی از دانش آموزان سال سوم مدرسه   ……….. شهرستان ……… می باشد.  بيشترين تدريس من در روستاها ي اين شهر بوده و به اين دليل در روستا تدريس مي كنم كه دوست دارم به دانش آموزاني كه معمولا از امكانات تحصيلي خوبي بر خوردار نبوده اما استعداد زياد و فوق العاده اي دارندخدمت كنم .بيشترين هم وغم من اين است كه اين دانش آموزان روستا از تربيت و آموزش خوبي برخوردارباشند و به همين دليل يكي از دانش آموزان كه به نظر خودم دچار كمرويي بوده و در اجتماع مدرسه به خوبي ظاهر نمي شود را بررسي كنم و بتوانم مشكل او را حل نمايم  

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله

دانش آموز آتوسا محيطي كه تا كنون 3 سال است كه با او درس دارم و دانش آموز ساكت و كم تحرك وكم حرف مي باشد از لحاظ در سی  در حد متوسط بوده و اگر از وی سوال شده باسخ می دهد در غیر این صورت سکوت را اختیار می نماید ، در فعالیت های کلاسی مشارکت نداشته  و اهل بگو و بخند با بجه ها نیست به اين دليل كه آشنايي نسبي با او داشتم از وي نام و مشخصاتش را نپرسيدم چون كه او به آهستگي صحبت ميكند من احساس ميكنم که چیزی مانع صحبت کردنش می شود هر هفته 8 ساعت در آن کلاس تدریس داشتم . در تمام ساعات تدریسم آتوسا سکوت اختیار می کرد و چیزی نمی گفت به دنبال علت مسئله بر آمدم .


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
dabir-kar-va-fanavari_597020_8269.zip37.6k