اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

بررسی جایگاه و اهمیت قصه گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه

بررسی جایگاه و اهمیت قصه گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه

دانلود مقاله بررسی جایگاه و اهمیت قصه گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه با فرمت ورد و قابل ویرایش در 9 صفحه

مقاله بررسی جایگاه و اهمیت  قصه گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه به صورت کامل و دقیق طراحی و تدوین گردیده است .

با هم بخشی از مقاله بررسی جایگاه و اهمیت قصه گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه را با هم مشاهده می کنیم:

چکیده

اصطلاح کودکان با نیازهای ویژه یا استثنایی به کودکانی اطلاق می شود که به برنامه های آموزشی خاصی نیاز دارند و این آموزش، نیازهای یادگیری منحصر به فرد آن ها را فراهم می آورد.عقب ماندگی ذهنی، مشکلات ویژه یادگیری، نارسایی های زبان و گفتار، آسیب های شنوایی، آسیب های بینایی، نارسایی های حرکتی شامل ناهنجاری های مربوط به اسکلت و عضلات، تاخیرهای تحولی، اتیسم (در خود ماندگی) و چند معلولیتی می تواند کودکان را به کودکان با نیاز ویژه تبدیل کند.برخی پدران و مادران بر این باورند که به دنیا آمدن فرزندی با مشکلات جسمی و نارسایی های ذهنی در یک خانواده، به معنای پایان زندگی است. در باور این افراد مشکلات بینایی، شنوایی، ذهنی و حرکتی، فرزندشان را، نیازمند و مستحق ترحم و دلسوزی می کند و ضربه سختی به "انسان بودن" او می زند.گرچه هرگز نمی توان منکر نیازها، کمبودها ومحدودیت هایی شد که در زندگی این کودکان وجود دارد، اما این محدودیت ها ،باید پدران و مادران را بیش از هر چیز به استفاده از امکانات ویژه آموزشی و خواندن کتاب های مناسب سازی شده برای این کودکان، برانگیزد. دانش ما درباره ویژگی های این کودکان، شناسایی توانایی ها و محدودیت های هر کودک و تدارک برنامه های آموزشی خاص برای تامین نیازهای آنان می تواند در رشد همه جانبه ذهنی آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد.یکی از موثرترین این روش ها، قصه گویی و خواندن کتاب برای این کودکان و تشویق غیرمستقیم آن ها به نزدیکی با کتاب است که می تواند تا حد زیادی عقب ماندگی های آموزشی آن ها را، از لحاظ فردی و اجتماعی جبران کند و آن ها را به سطج رشد اجتماعی، شناختی و عاطفی سایر همسالان خود نزدیک کند.

شناخت ویژگی های این کودکان و انتخاب قصه متناسب با ویژگی های آن ها کمک می کند که این کودکان هم مانند همنوعان خود از کتاب، قصه، شعر و بازی لذت ببرند و از هرکدام دریافت های حسی، عاطفی و آموزشی ویژه خود داشته باشند.خواندن کتاب های داستان، لالایی و شعر برای کودکان با نیازهای ویژه در هر سنی، کمک می کند تا پا به پای همسالان خود بیاموزند و متحول شوند. موفقیت های چشمگیری که تا امروز در نابینایان و ناشنوایان و معلولین جسمی –حرکتی سراسر جهان دیده شده، گواه این است که کودکان با نیازهای ویژه می توانند در حوزه های مختلف علمی، هنری و فرهنگی به جایگاه والایی دست پیدا کنند.

کلیدواژه : قصه گویی،کودکان،نوجوانان،نیازهای ویژه


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
2_646070_1614.zip32.4k





نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان

نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان دانلود مقاله نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان با فرمت ورد و قابل ویرایش در 10 صفحه مقاله نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان به صورت کامل و دقیق طراحی و تدوین گردیده است و همه فرمت ها و قابلیت های مورد نیاز مقاله را دارا می باشد با هم چکیده مقاله نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان را مشاهده می کنیم: چکیده همانطور که می دانیم پیچی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان