اقدام پژوهی,پایان نامه ,برنامه سالانه,پروژه مهر,درس پژوهی,طرح جابر,طرح کرامت,کارآموزی,طرح توجیهی,پودمان,علمی کاربردی
دسته بندی محصولات
کلیک کنید

اطلاعیه فروشگاه

دانشجویان و فرهنگیان عزیز در صورت نداشتن ایمیل از ایمیل aminsaleh2031@gmail.com استفاده نمایید. به دلیل عدم دسترسی به منابع تعدادی از فایل ها چنانچه فایلی متعلق به شماست و از اینکه در سایت قرار گرفته ناراضی هستید لطفا با شماره های ذکر شده تماس بگیرید تا در سریعترین زمان نسبت به برداشتن فایل و حذف آن از سایت اقدام نماییم.

اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح یادگیری دانش آموزانم را به کمک راهکارهای نوین IT بالا ببریم ؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح یادگیری دانش آموزانم را به کمک راهکارهای نوین IT بالا ببریم ؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح یادگیری دانش آموزانم را به کمک راهکارهای نوین IT بالا ببریم ؟بافرمت ورد وقابل ویرایش در27صفحه

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

مقدمه

    عصر كنوني را به دليل افزايش اطلاعات علمي و فناوري هاي نوين كه همه اركان اجتماعي و زندگي روزمره را دگرگون كرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات ناميده اند. انقلاب اطلاعاتي، پيشرفت روزافزون علم و موضوع جهاني شدن، عواملي هستند كه ضرورت پرداختن به موضوع مهم «نوآوري براي ايجاد تحول در آموزش» را دوچندان مي كنند. معلم به سبب سروكار داشتن با امر آموزش و تربيت فرزندان اين مرز و بوم بايد به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات كشور، روش ها و راهبردهاي آموزشي و تربيتي خود را تغيير دهد.

با اين كه به طور كلي پايه و اساس تحولات تعليم و تربيت در جهان، از علم و فناوري نشأت مي گيرد، ولي در عمل ثابت شده است كه اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ريشه در تجربيات و تلاش علمي و عملي معلمان هوشمند و آينده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به كارگيري علم و فناوري هاي جديد اطلاعاتي، روش هايي نو خلق كنند و كلاس درس را از محدوده چهارديواري خارج كنند و با ساير مراكز علمي و آموزشي جهان مرتبط سازند. يكي از اين دگرگوني هاي شگفت آور در كلاس درس اين است كه، امروزه كلاس هاي درس در فضايي قرار گرفته اند كه هر آن مي توانند با هر نقطه اي از جهان ارتباط برقرار كنند. از اين رو، ديگر نمي توان از روش هاي معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پاي بند بود. با توجه به تحولات عظيمي كه هر لحظه در كشور رخ مي دهند، آموزش و پرورش، به ويژه معلمان، بايد هماهنگ و همسو با تحولات كشور گام بردارند و در اين ميان، روش ها و رويكردها و نگرش هاي آموزشي خود را متناسب با تحولات كشور و پيشرفت هاي جهاني تعليم و تربيت نوسازي كنند. در حقيقت معلمان به جاي تقليد و تبعيت از برنامه ها و الگوهاي آموزشي بيگانگان، بايد تلاش كنند جهش خلاقانه اي در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.

    در سال هاي اخير، برخي از كشورهاي مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوري هاي آموزشي نظير تلفيق رشته هاي درسي بهره گيري از علم و فناوري، توسعه پژوهش در آموزش، ايجاد مدارس هوشمند و مجازي، توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و ...... توانسته اند، بسياري از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشي پيشرفته برخوردار شوند. نتيجه تجربيات اين كشورها نشان مي دهد كه در امر آموزش، تغيير نگرش معلمان، بسيار مؤثرتر از توسعه ابزارهاي جديد آموزشي است. به ديگر سخن، تحول در آموزش و پرورش بايد از معلم و كلاس درس شروع شود.

هرگز دور از انتظار نيست كه فناوري اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به اين اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگي بشري تأثير بگذارد و هر روز، بيش تر و سريع تر از ديروز بر محدوديت هاي زماني و مكاني غلبه كند، مرزهاي جغرافيايي را در هم نوردد و جهان را در چنگال كاربران خود قرار دهد. در عين حال بتواند پا به ميدان تعليم و تربيت بگذارد و از جمله، آموزش شيمي را به گونه اي باور نكردني متأثر سازد.

حجم بالاي اطلاعات علمي – آموزشي ارائه شده و قابل دسترس در هزارها پايگاه اينترنتي، بهره گيري از عكس و تصوير، نقاشي متحرك، فيلم و فايل هاي صوتي و ديگر رسانه ها آن هم در فضايي تعاملي، در كنار ارائه مقاله هاي علمي – پژوهشي فراواني كه در نشريات معتبر در زمينه استفاده بهينه از اين امكانات منتشر شده است، همچنين برگزاري همايش هاي ملي، منطقه اي و بين المللي حقيقي يا مجازي در زمينه استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش شيمي، گوياي آغاز پديده اي نو در آموزش اين شاخه مهم علم تجربي است. رويدادي كه پژوهشگران اين عرصه از آن با عنوان «جهاني شدن آموزش شيمي» ياد مي كنند.

شايد مفهوم جهاني شدن در عرصه تجارت و رقابت همه كشورها در پيوستن به سازمان تجارت جهاني از يكسو و چالش هاي ناشي از جهاني شدن اقتصاد و تأثير نامطلوب آن بر شرايط كار و زندگي مردمان برخي كشورهاي عضو، جهاني شدن در هر زمينه اي را در افكار عمومي، اقدامي با تبعات نامطلوب و چه بسا مخرب جلوه دهد. اما مانند هرپديده نوظهور ديگري بايستي با مطالعه دقيق، نگاهي همه جانبه گرايانه و البته با احتياط، جنبه هاي مثبت و منفي جهاني شدن آموزش شيمي را بررسي كرده، و سپس در راستاي تحقق آن گام برداشت. اقدامي كه به دليل ارتباط تنگاتنگ با عرصه تعليم و تربيت مي تواند از حساسيت هاي ويژه اي نيز برخوردار باشد. دغدغه هايي كه سياستگزاران عرصه هاي ديگري همچون عرصه فرهنگي، اجتماعي و سياسي را نيز فرا گيرد.

در حال حاضر، آموزش شيمي در كشور موضوعي ملّي تلقي مي شود كه پس از نيازسنجي هدف هاي آموزشي تعيين مي شوند و روش ها و رويكردهاي لازم براي تحقق
آن ها در قالب راهنماي برنامه درسي تبلور مي يابد. سپس مواد آموزشي گوناگون از جمله كتاب درسي براساس برنامه درسي مصوب و اعتباربخشي شده طراحي و توليد شده، جهت به كارگيري در فرايند تدريس، راهي كلاس هاي درس در سراسر كشور مي شود. اما با كمي درنگ پرسش هاي بسياري به ذهن خطور مي كند؛ جهاني شدن آموزش شيمي به چه معناست؟ چگونه روي مي دهد؟ شرايط لازم براي وقوع آن چيست؟ چه نتايج مثبت و احتمالاً تبعات نامطلوبي براي نظام تعليم و تربيت ما در پي خواهد داشت؟ آيا هم اكنون اين فرايند آغاز شده است و ما درگير آن هستيم؟ يا هنوز در پله نخست آن ايستاده ايم؟ اگر بخواهيم با اين تحول همگام شويم، از كجا و چگونه بايد آغاز كرد؟ هزينه مورد نياز براي ايجاد اين هماهنگي چقدر است؟ و .....

كارشناسان مجرب آموزش شيمي در جهان بر اين باورند كه اينترنت نقشي كليدي در فرايند جهاني شدن آموزش شيمي ايفا كرده و مي كند و توليدات علمي – آموزشي معتبر ارائه شده در اين شبكه جهاني به همراه شرايط تعاملي استفاده از آن ها توانسته است بستر مناسبي را براي تحقق اين امر فراهم آورد. در عين حال همه آن ها زبان انگليسي را به عنوان زباني علمي و فراگير مي شناسند كه به كارگيري آن مورد قبول اكثر كشورهاست و در اين عرصه نيز قابليت هاي چشمگيري از خود نشان داده است. به اين دلايل مبادله اطلاعات با اين زبان مشترك را به منظور حركت در مسير جهاني شدن آموزش شيمي لازم دانسته، ضمن آن كه باور دارند جهاني شدن فرايندي دوسويه است و بايستي همه كشورها ضمن مصرف، در توليد اطلاعات قابل ارائه در شبكه جهاني وب مشاركتي فعال داشته باشند.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
22_752545_5813.zip79.3k